چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
 |  17/ خرداد/ 1396 - 12:14
  |   نظرات: بدون نظر
60 بازدید بازدید

دیدار قاضی سراج با وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان


دیدار قاضی سراج با وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان

جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر مناسبات بسیار گسترده‌ای با کشور آذربایجان دارد و آذربایجان نیز پس از استقلال در همه زمینه‌ها روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش داده و در موضوعات حقوقی و قضایی بیش از ۱۲۵ سند میان دو کشور به امضا رسیده است.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، قاضی سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور که به منظور شرکت در سومین اجلاس روسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو، در باکو به سر می‌برد، عصر روز سه شنبه با فکرت محمداف وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سراج در این دیدار ضمن تشکر از میهمان نوازی و مدیریت شایسته مقامات آذربایجان برای برگزاری این اجلاس با اشاره به اهمیت اکو و جمعیت و وسعت این منطقه بر اشتراکات مسائل و مشکلات ناشی از فساد در کشورهای عضو اشاره کرد و خواستار همکاری کشورهای مبدا برای جلوگیری از خروج اموال ناشی از فساد و ممانعت از اعطای تابعیت مضاعف به مقامات فاسد فراری کشورهای عضو از سوی برخی کشورهای غربی شد.

در ادامه فکرت محمداف وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان ضمن خوشامدگویی به رییس سازمان بازرسی کل کشور برای حضور در باکو و اجلاس مقامات ضدفسادی کشورهای اکو، به عزم جدی کشورش برای تقویت فعالیت‌های اکو و به ویژه برای مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان از زمان استقلال تاکنون، گام‌های ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف حقوق بشری، دموکراسی و شفافیت برداشته است.

وی اظهار کرد: مشکل فرار افراد فاسد به برخی کشورهای اروپایی و کسب تابعیت مضاعف مشکل عموم کشورهای اکو بوده و همکاری اعضاء اکو برای جلوگیری از این اتفاقات ناخوشایند، بسیار ضروری است.

قاضی سراج در خصوص مباحث دوجانبه، ضمن یادآوری سفر وزیر دادگستری کشورمان به باکو، خواستار ایجاد تسهیلات بیشتری برای استرداد محکومین به کشورمان شد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور آمادگی دارد با همتای آذربایجانی خود در حوزه‌های نظارت، بازرسی و مبارزه با فساد تفاهم نامه مشترک امضاء نماید. همچنین در قالب آکادمی آمبودزمان آسیایی که در تهران و توسط سازمان بازرسی کل کشور اداره می‌شود، آمادگی لازم برای آموزش به کارشناسان آذربایجان و سایر اعضاء اکو وجود دارد.

قاضی سراج که برای شرکت در سومین اجلاس رؤسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو، در باکو به سر می‌برد، علاوه بر ارائه سخنرانی در مراسم افتتاحیه، ریاست جلسه دوم این اجلاس را نیز عهده دار است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10021 بازدید

بازدید دیروز: 16919 بازدید

بازدید کل : 1832639 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر