شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۸
 |  24/ اسفند/ 1395 - 2:38
  |   نظرات: بدون نظر
94 بازدید بازدید

زمینه آزادی ۲۱۱ مددجو جرایم غیرعمد در کرمان فراهم شد


به گزارش ایرنا سید حجت الله موسوی قوام روز دوشنبه در نشست هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان که به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد افزود: ۳۲ زندانی جرایم غیر عمد بدون پرداخت وجه و با رضایت شاکی آزاد شده اند.
وی گفت: طبق برنامه پنج ساله ای که توسط ستاد دیه مرکز کشور برای ستاد دیه استان کرمان تهیه و تدوین شده است، مشخص شد در هر سال به چه میزان باید عملکرد داشته باشیم که خوشبختانه استان کرمان از این برنامه جلوتر است و نسبت به پارسال ۳۵ درصد رشد داشته ایم.
وی افزود: سال گذشته ۱۸۳ زندانی از زندان های استان آزاد شدند و بر همین اساس پیش بینی شده بود ستاد دیه استان کرمان در سال ۹۵ می بایست ۲۰۰ زندانی را آزاد کند در حالی که از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۱۱ نفر از زندانیان آزاد شده و حدود ۵۰ نفر هم در شرف آزادی هستند.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری در مجموع ۲۴۰ تا ۲۵۰ زندانی جرایم غیر عمد در استان آزاد شوند و این در حالی است که در سال ۹۷ برای استان کرمان پیش بینی شده ۲۴۲ نفر زندانی را آزاد کند.
وی گفت: ستاد دیه استان کرمان تمام تلاش خود را در جذب کمک های مردمی و آزاد سازی زندانیان به کار گرفته و از ابتدای امسال تاکنون ۹ جلسه هیات مدیره و هیات امنای ستاد دیه در استان برگزار شده که در این جلسات ۵۷ مصوبه پیگیری و بیشتر این مصوبات اجرایی شده است.
موسوی قوام افزود: ۱۳۳ نفر از مددجویان از محل کمک های مردمی و خیران استان آزاد شده اند و ستاد دیه هم یک میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان هزینه کرده است.
وی بیان کرد: هزینه آزادی تعداد ۱۶ نفر از محل کمک های ویژه ستاد دیه مرکز پرداخت شده و هزینه آزادی تعداد ۱۰ نفر از محل اعتبارات بانک ها به صورت وام پرداخت شده است که تا امروز موفق شدیم ۶۶۵ میلیون تومان اعتبارات بانکی جذب کنیم.
وی گفت: یکی از برنامه هایی که ستاد دیه دنبال می کند مذاکره با شاکیان است که در این راستا با تعداد ۱۴۳ نفر از شاکیان صحبت شد و در نهایت مبلغ ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخفیف بدهی و اخذ رضایت شاکی را به همراه داشت.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان خاطرنشان کرد: ۱۰۴ نفر از مددجویان، بخشی از جریمه خود را پرداخت کرده اند که رقمی بیش از هفت میلیارد تومان را شامل می شود.
وی با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان در ۱۶ شهرستان استان اظهار کرد: در این ۱۶ گلریزان خیران تعهد کردند مبلغ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند که تاکنون حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آن وصول شده است.
وی گفت: در زندان های استان بدهکار دیه نداریم و تمامی بدهکاران دیه در بخش تصادفات آزاد شده اند و فقط سه نفر به علت حوادث کارگاهی به پرداخت دیه محکوم شده اند که در حال پیگیری هستیم بتوانیم مشکل این سه مددجو را هم حل کنیم.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: ۸۷ نفر به دلیل چک های برگشتی، ۱۴۲ نفر به علت پرداخت نکردن مهریه و هشت نفر هم برای نفقه در زندان های استان کرمان به سر می برند و در مجموع ۲۴۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد در استان داریم.
وی گفت: از این تعداد زندانی تنها هشت نفر ورودی سال ۹۴ بوده و مابقی زندانیان ورودی سال جدید هستند.
وی ادامه داد: در حال پیگیری هستیم که بتوانیم مشکل این افراد را حل کنیم که زندانی قدیمی در زندان های استان نداشته باشیم.
موسوی قوام گفت: طبق استعلامی که از زندان های استان گرفته ایم بیشترین ورودی زندانیان را در سه ماه اخیر داشتیم که عمده آنها به علت ناتوانی در پرداخت مهریه وارد زندان شده اند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز در این جلسه گفت: نیاز است در خصوص بحث مهریه آگاه سازی گسترده و پر حجمی صورت بگیرد.
احمد علیرمضانی افزود: باید به گونه ای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود که در ازدواج ها مهریه بالا و سنگین افتخار نباشد.
در این نشست مقرر شد در راستای آگاه سازی مردم و جوانان نسبت به تبعات مهریه های سنگین، کارگروه تبلیغات و رسانه با مدیریت صدا وسیمای مرکز کرمان تشکیل شود.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
۷۴۲۹/۳۰۲۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4521 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1637864 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر