شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱
 |  9/ بهمن/ 1395 - 8:23
  |   نظرات: بدون نظر
126 بازدید بازدید

دردِ دل‌های معاون قوه قضائیه از فعالیت در شوراهای حل اختلاف


در همایش اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان بیان شد

دردِ دل‌های معاون قوه قضائیه از فعالیت در شوراهای حل اختلاف

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور گفت: تاکنون همه تلاش خود را برای رفع مشکلات کارکنان شورای حل اختلاف انجام داده‌ام.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی در همایش اعضای شوراهای حل اختلاف استان کرمان با اشاره به بحث‌های مطرح شده در این جلسه پیرامون حقوق ناچیز تعدادی از کارکنان شوراهای حل اختلاف گفت: شورای حل اختلاف یک معجون عجیبی و غریبی است و درددل‌های همکاران شورای حل اختلاف درست است.

احمدی میانجی با اشاره به قصد اولیه تشکیل شوراهای حل اختلاف افزود: قصد ما از تشکیل شورای حل اختلاف، ریش سفیدی برای حل مشکلات و صلح و سازش بین افراد بود، اما پس از آن تعدادی از جوانان به عنوان افتخاری وارد شورای حل اختلاف شدند.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور به تعداد کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور اشاره و بیان کرد: در سال ۱۳۸۸ تعداد کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور ۱۰۲ هزار بود که هم اکنون ۴۰ هزار نفر نیروی حل اختلاف در کشور داریم که تعدادی از آنها بازنشسته شده‌اند و تعدادی از آنها در امور اداری مشغول به کار هستند.

وی اظهار کرد: از ابتدای ورود بنده به شورای حل اختلاف براساس مذاکرات زیادی که با رییس قوه قضاییه داشته‌ام، توانستیم همکارانمان را بیمه و بیمه تکمیلی کنیم.

معاون قوه قضاییه از درآمدهای شوراهای حل اختلاف سخن به میان آورد و تصریح کرد: همه مبالغی که از طریق شوراهای حل اختلاف به خزانه واریز می‌شود، به شوراها بازگشت داده نمی‌شود و هر آنچه اعتبار به حساب شوراهای حل اختلاف واریز شود، بین استان‌ها تقسیم می‌شود.

وی با بیان این مطلب که «در این چند سالی که در شوراهای حل اختلاف کار می‌کنم به اندازه ۳۰ سال خدمتم در دادگستری تحقیر شده‌ام» اعلام کرد: بیش از این نمی‌توانم در جهت رفع مشکلات کارکنان شورای حل اختلاف تلاش کنم و تاکنون همه تلاش خود را در این راستا انجام داده‌ام.

احمدی میانجی کلید حل مشکلات کارکنان شورای حل اختلاف را در دست نمایندگان مجلس دانست و اظهار کرد: تا کنون توانسته‌ایم ۲۰ درصد سهم استخدام قوه قضاییه را به شوراهای حل اختلاف اختصاص دهیم.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه ۳۸ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف کشور فعالیت می‌کنند اما بودجه اختصاصی کفاف پرداخت‌های مناسب را نمی‌دهد و این علت کم پرداختی‌های ماست.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور عنوان کرد: دولت قطره چکانی بودجه را واریز می‌کند تا در پایان سال با کمبود بودجه مواجه نشود و در پایان سال بیشتر پرداخت می‌کند، بنابراین امیدواریم پایان سال دریافتی اعضای شورای حل اختلاف بیشتر شود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1576 بازدید

بازدید دیروز: 18764 بازدید

بازدید کل : 1770270 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر