پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۲
سرویس: مقالات
 |  9/ بهمن/ 1395 - 12:13
  |   نظرات: بدون نظر
105 بازدید بازدید

انقلاب اسلامی معادلات و ادبیات بین المللی را تغییر داد


به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین حمید عبدالهیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود افزود: امام خمینی (ره) ادبیات جهان را تغییر داد و دنیا را بدون در نظر گرفتن قومیت ، مذهب ،رنگ و زبان به دو جبهه مستضعفان و مستکبران تقسیم بندی کرد.
وی ادامه داد:کمونسیت ها با شعار رفاه اجتماعی همگانی وایجاد توازن برای طبقات جامعه با سابقه هفتاد ساله اش به تاریخ پیوست .
وی با بیان اینکه کمونیست ها دین را مخدر و افیون ملت ها می دانستند ولی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، دین را محرک امت ها و جامعه دانست، تاکید کرد:مطالبه گری ملت ها در عرصه بین المللی از تفکرات و تدابیر خمینی کبیر بود.
وی با بیان این که علت مقابله غرب با اسلام ناب محمدی ، تاثیر ایران در تحولات دنیای کنونی است ،ادامه داد: تحول در دنیای اسلام و برپایی بهار اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی است.
خطیب موقت جمعه شاهرود گفت:ملت ها در حال حاضر به برکت وجود ایران اسلامی مطالبه گر جدی دولت های خود شده اند.
عبدالهیان افزود: دنیای استکبار برای جلوگیری از تاثیر گذاری اسلام بر افکار و دل های مردم دنیا ، تلاش بی وقفه ای را در زمینه ایجاد مشکلات داخلی و درگیری بین مسلمانان می کنند.
به گفته این مسئول وحدت ملت ها و مسلمانان یک شعار نیست بلکه راهبرد و سنت الهی پیامبران و ائمه اطهار(ع) است.
امام جمعه موقت شاهرود گفت: پیدایش داعش،القاعده،فرقه های نوظهور و حتی فتنه های آینده ، برای ایجاد اختلاف در امت اسلام است.
وی گفت: هرگاه ملت های اسلامی از درون دچار تضاد شوند، دشمنان به اهداف خود می رسند.
خطیب موقت جمعه شاهرود با اشاره به نشست آستانه بین دولت و گروه های مسلح سوریه گفت : آمریکا و کشورهای غربی تلاش های زیادی برای تضعیف محور مقاومت کردند اما در رسیدن به اهداف خود شکست خوردند.
وی افزود: برابر وعده الهی ،آینده دنیا به مستضعفانی تعلق داردکه در مقابل مستکبران ایستادگی کرده اند.
امام جمعه موقت شاهرود حادثه پلاسگو را باعث بیداری و هوشیاری مسئولان و مردم برشمرد و ابراز امیدواری کرد، با رعایت نکات ایمنی مبتنی بر آموزش مستمر از حوادث دیگر پیشگیری شود.
عبدالهیان افزود:دقت بیشتر درقوانین ،اجرا ، نظارت و بررسی نقاط ضعف از تکرار این حوادث جلوگیری خواهد کرد.
وی با تسلیت به خانواده های جان باختگان و شهدای آتش نشان در این حادثه ،تاکید کرد: این قهرمانان شهید دست پرورده ملت مسلمان ایران هستند که بنابه دستورات دینی جان خود را برای نجات دیگران در طبق اخلاص می گذارند.
۷۳۵۸/۶۱۶۷خبر نگار: سروش مولانا ** انتشاردهنده: محسن شاکری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 163 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1729202 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر