جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۳
سرویس: مقالات
 |  18/ دی/ 1395 - 10:44
  |   نظرات: بدون نظر
204 بازدید بازدید

مردم ایران منشا امنیت پایدار در کشور هستند


به گزارش ایرنا بیژن نوباوه در یادواره شهدای رسانه استان قزوین که شامگاه شنبه در مسجد امام خمینی (ره) شهر قزوین برگزار شد، افزود: امروز به مناسبت سالروز شهادت غلامرضا رهبر به عنوان یک انسان متدین و رزمنده در کسوت بی بدیل خبرنگاری مشغول وظیفه بود، گرد هم جمع شده ایم و باید اذعان کنیم حسابرس خبرنگاران و رسانه ها که مبلغ رسالت های الهی هستند و در راه اطلاع رسانی تلاش می کنند، خود خداوند است.
وی ادامه داد: باید اندیشید که نقش و اقتدار رسانه ها در جامعه و نظام اسلامی از کجا به دست آمده و چه عنصری است که رسانه های داخلی را با خبرگزاری های آمریکا و سی ان ان متفاوت و برجسته می سازد؟.
نوباوه افزود: امروز نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد و در هیچ جای دنیا سراغ نداریم کشوری که با ابرقدرت ها جنگیده و حتی یکسال در برابر آنها مقاومت کرده باشد، در حالیکه ایران اسلامی توانست هشت سال در برابر استکبار جهانی بایستد.
این نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به آمریکا که به تنهائی ۴۰ درصد ثروت جهان را در اختیار دارد و بزرگترین ارتش و بیشترین نفوذ را در سازمان های جهانی دارد گفت، هیچ غلطی نمی تواند بکند و این مانند عقده ای بزرگ در گلوی آمریکا مانده و جوابی نمی تواند بدهد.
نوباوه با بیان اینکه پول، نفوذ و اسلحه در دست ابرقدرتهاست و سهم ایران در این موارد ناچیز است، افزود: کدام عنصر در کشور ایران وجود دارد که در برابر بزرگترین قدرتهای جهان ایستادگی می کند و در حل معادلات جهانی عنصر تعیین کننده است.
این نماینده سابق مجلس ادامه داد: باید بیندیشیم کدام مولفه است که موجب اتحاد میان دلهای مردم ایران شده است و مردم را بعد از چندین سال به فهمی از استراتژی های امام راحل واقف ساخته است.
نوباوه با بیان اینکه مهمترین مولفه موفقیت در دنیا امنیت است و امنیت پایدار در هر کشوری حرف اول و آخر را می زند، افزود: طبق آمار رسمی در آمریکا روزانه بطور میانگین ۱۱۶ نفر بر اثر قتل، تجاوز و تیراندازی کشته می شوند و آمریکا از تامین امنیت شهروندان خود ناتوان است .
وی ادامه داد: در داخل کشور ایران عنصر امنیت مبتنی بر مردم، موجب شده است تا تلاش های نیروهای سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی، با مشارکت مردم، امنیت و آرامش را برای جامعهخ به ارمغان بیاورد.
نوباوه در ادامه گفت: جان کری این خدعه گر بزرگ در آخرین نطق خود گفت، داعش را برای ایستادن در برابر بشار اسد و ایران به وجود آوردیم و دیگر نمی توانیم جلوی آن را بگیریم و داعش به اروپا و آمریکا رسیده است.
وی با بیان اینکه موصل یک شبه توسط نیروهای بعثی به داعش تحویل داده شد، افزود: ایران برای مهار پیشروی های داعش مدل امنیت مبتنی بر مردم را در عراق جاری ساخت و با ایجاد بسیج مردمی حشد الشعبی متشکل از نیروهای شیعه، سنی، یهودی، ایزدی و مسیحی توانست جلوی پیشروی داعش را بگیرد.
نوباوه با بیان اینکه این ایدئولوژی مشترک در ساماندهی و مدیریت جامعه بسیار حائز اهمیت است، افزود: امروزه بزرگترین مشکل آمریکا و اروپا همین هدف مشترک و مردم محور کردن امنیت است.
نوباوه افزود: کشورهای غربی و آمریکا، می خواهند با اختلاف آفرینی در جامعه ایران و دوقطبی کردن کشور و ایجاد اختلاف بین گرایش های سیاسی درون نظام و ترویج روحیه سازشگری، امنیت پایدار ایران را از میان برده و به اهداف نهائی خود دست یابند.
وی با بیان اینکه اولین گام در تحقق حقوق شهروندی ایستادگی در برابر حقوق نجومی است، افزود: قدرت کشور و نظام به حضور مردم در جامعه و امنیت مردم محور است و نباید اجازه داد افرادی با دریافت های کلان به این امنیت آسیب وارد کنند.
۶۱۰۱/ ۶۱۲۸ *خبرنگار: هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16567 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1745606 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر