جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۳
 |  18/ دی/ 1395 - 5:59
  |   نظرات: بدون نظر
236 بازدید بازدید

اجرای طرح آسیب‌شناسی آرای نقض شده دادگاه‌های بدوی در محاکم تجدیدنظر


رییس کل دادگستری گلستان خبر داد

اجرای طرح آسیب‌شناسی آرای نقض شده دادگاه‌های بدوی در محاکم تجدیدنظر

رییس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه ۲۰ درصد آرای اعتراض شده دادگاه های بدوی در محاکم تجدیدنظر استان نقض شده، از اجرای طرح آسیب شناسی آرای نقض شده دادگاه‌های بدوی در محاکم تجدیدنظر استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی هاشمیان تصریح کرد: این طرح به‌منظور افزایش کیفیت آرا اجرا خواهد شد.

وی افزود: آسیب‌شناسی آرای نقض شده توسط قضات باتجربه و آموزش راهکارهای رفع نواقص در کارگاه‌های آموزشی و همچنین برگزاری نشست های قضایی از جمله تمهیدات دستگاه قضایی استان برای کاهش آمار آرای نقض شده، است.

هاشمیان با اشاره به کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی استان گفت: این کاهش، فرصت بیشتری برای قضات به‌منظور رسیدگی دقیق‌تر به پرونده‌های مهم را فراهم کرده که باید از این فرصت برای کیفیت آرای صادره استفاده کنیم.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان افزود: آرای محکم و مستدل علاوه بر جلوگیری از تضییع حق طرفین پرونده، روند رسیدگی پرونده‌ها را کوتاه می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اجرایی شدن سامانه ابلاغ الکترونیک در استان، اظهار کرد: در نامه‌ای به روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان از آنان خواستیم، روند ثبت نام در این سامانه را شتاب دهند و طرفین پرونده را به تشکیل نام کاربری در این سیستم ترغیب کنند.

رییس کل دادگستری گلستان در پایان از تشکیل گروه‌های ۴ نفره از کارشناسان در بخش های cms، ابلاغ الکترونیک هزینه‌های دادرسی و کارشناسان آموزشی هم خبر داد و گفت: این گروه به همه حوزه های قضایی استان سرکشی می کنند و علاوه بر بازرسی و آسیب شناسی به کارکنان در حوزه های کاری‌شان آموزش نیز می‌دهند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 17106 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1746145 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر