دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۲
سرویس: مقالات
 |  17/ دی/ 1395 - 2:45
  |   نظرات: بدون نظر
191 بازدید بازدید

خطیب نماز جمعه تهران: دعوای رسانه ای به مصلحت نیست/قوه قضائیه با سرعت و دقت پرونده های فساد را رسیدگی کند


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران با توصیه خود و مومنین به تقوی و تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) افزود: باید وحدت در هدف و بر محور ولایت فقیه داشته باشیم، ادبیات ما باید ادبیات تکریم و احترام باشد و با تخریب، وحدت شکل نمی گیرد. مسئولان و آنهایی که تریبون دارند باید سعه صدر داشته باشند و درنهایت باید از تهمت و دروغ پرهیز کرد.
وی تصریح کرد: از الان تا انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری، دشمن بروی اختلاف و ایجاد دو قطبی کردن جامعه، تخریب نهادهای قانونی نظام به ویژه قوه قضاییه و پرکردن فضای مجازی از دروغ، حرکت می کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: می گویم حواستان جمع باشد و دعواهای رسانه ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست. خروجی آن برای دشمنان این است که می گویند فساد در ایران سیستماتیک شده است.
خاتمی با بیان اینکه امام و رهبر معظم انقلاب از مایوس کردن مردم بدشان می آید، گفت: صاحبان انواع رسانه، اگر می خواهید دینتان را به انقلاب ادا کنید، در امید بدمید و قوه قضاییه که شدیدا در هجمه هستید باید به پرونده های فساد با سرعت و دقت بیشتر رسیدگی کنید.
وی افزود: قوه قضاییه باید به پرونده ها رسیدگی و قاطعانه حکم صادر کند و نباید نگاه کرد که این فسادها در این دولت، قبل یا قبل تر باشد، زیرا مردم از شما عدالت می خواهند.
خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه من آینده انقلاب را روشن می بینم و باید در صحنه بود، گفت: انقلاب اسلامی امانت شهیدان است، باید جوری عمل کنیم که شهدا دعایمان کنند و نباید رفتاری داشته باشیم که شهدا از ما برنجند.

**شادی به معنای عبور از خطوط قرمز خدا نیست
تکریم ائمه (ع)، تعظیم شعائر است که نشانه تقوای قلب است و ما، هم شیعه شادی بجا و هم شیعه حزن و گریه بجا هستیم.
وی افزود: البته شادی به معنای گناه کردن و عبور از خطوط قرمز خدا نیست و هیچ کس خواهان قطع شادی مردم نیست بلکه ما خواهان رنگ گرفتن دین در تمامی روابط جامعه هستیم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت معصومه (س) در هفته پیش رو، ایشان را بانوی عالمه دانست.
خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره وفات عالم مجاهد و خستگی ناپذیر آیت الله محمدعلی شرعی، تصریح کرد: وی دارای کوله باری از خدمات ارزشمند بود که به دیدار خداوند رفت.

**بصیرت حرف اصلی در ۹ دی
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: هفده دی ماه سالروز توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان است و وی ماموریت مبارزه با دین را داشت و ارباب آن زمان وی یعنی انگلیس پیر خرفت، سه دستور کار برایش تعریف کرد که شامل کشف حجاب، مبارزه به امام حسین (ع) و مبارزه با حوزه های علمیه بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه بصیرت نهم تا نوزدهم دیماه ادامه داد: حماسه ۹ و ۱۹ دی هردو حماسه وحدت بود که آغاز انقلاب در دوره دوم است و این مراسم نماد وحدت ملت ما در پاسداری از انقلاب بزرگ است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: حماسه ۹ دی تکمیل حماسه ۱۹ دی بود و وجوه شباهت های فراوانی بین ۱۹ و ۹ دی است که هردو در حمایت از ولایت بود.
وی با اشاره به سیر تاریخی اتفاق ۱۹ دی تصریح کرد: عین همین موضوع در ۹ دی رخ داد و حماسه سازان ۹ دی در صحنه ماندند و دو عکس امام و رهبرمعظم انقلاب تنها عکس های راهپیمایی ۹ دی ماه بود.
آیت الله خاتمی ادامه داد: وجه شباهت دوم ۹ دی با حماسه ۱۹ دی، بصیرت بود یعنی نه تهدید، نه تطمیع و نه حرف های آنچنانی، مردم را از صحنه بیرون نکرد و عین این موضوع هم در فتنه ۸۸ رخ داد و فتنه گردانان، فریبکاری کردن و درباره حقوق مردم صحبت کردند.
وی تصریح کرد: فتنه گران در ۸ ماه در سال ۸۸ تقلب را رمز فتنه دانستند، ولی بصیرت، حرف اصلی را زد و در فتنه سال ۸۸، آمریکا و رسانه های غربی تمام قد در حمایت از فتنه گران بودند.
خطیب جمعه تهران با بیان این که مردم در حماسه ۱۹ دی در مقابل دشمنان ایستادند و در ۹ دی ماه نیز ملت ایران در برابر دشمنان ایستاد، اضافه کرد: به فضل خدا، انقلاب ۱۹ دی ماه باشکوه و عظمت در حال ادامه حرکت است و امروز پیام انقلاب به جهان صادر شد و امروز تندبادها هم نمی توانند به این درخت تنومند آسیبی به آن برسانند.

**بشارت به پیروزی در موصل
وی درباره موضوعات خارجی نیز با اشاره به اوضاع کنونی سوریه، عراق، یمن و بحرین، گفت: بشارت پیروزی حشد شعبی عراق در آینده نزدیک در موصل را خواهم داد و این خبر را خواهید شنید که شر داعش از بلاد اسلامی کوتاه شده است.
سیام**۹۱۰۳**۱۴۲۹
خبرنگار: حمید شهریاری**انتشار:محسن طاهرزاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 32 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1805731 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر