یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
سرویس: مقالات
 |  14/ دی/ 1395 - 11:32
  |   نظرات: بدون نظر
338 بازدید بازدید

واکنش مجمع روحانیون مبارز به درج اظهاراتی کذب در خصوص امام راحل(ره)


به گزارش ایرنا، سایت رسمی مجمع روحانیون مبارز سه شنبه شب اعلام کرد، در جلسه دوشنبه شب خود، با مرور بر اخبار فرهنگی و سیاسی داخلی و خارجی از کشتار مردم بی دفاع به دست تروریستهای تکفیری در عراق و در ترکیه ابراز تاسف کرد، همچنین حملات هواپیماهای آل سعود به مناطق مسکونی و مردم مظلوم یمن که با سکوت رسانه های غربی و مجامع بین المللی همراه است محکوم شد.
در این جلسه با تقدیر از برگزاری مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله العظمی میلانی نسبت به درج اظهارات فردی با نام آیت الله میرزا علی آقاخراسانی در ویژه نامه این نکوداشت ابراز تاسف شدید شد.
در این اظهارات که گوینده آن مجهول الهویه است مضمونی به این شرح آمده است که آقای خمینی پیش از آزادی نامه ای را امضاء کرده است که در آن تعهد داده است که در سیاست دخالت نکند. این ادعای عاری از حقیقت برگرفته از دروغ پردازی ساواک شاه است که حضرت امام رضوان الله تعالی علیه چند روز پس از آزادی و بازگشت به قم به شدت آن را تکذیب کرده اند.متن بخشی از سخنان امام در ۲۱ فروردین سال ۱۳۴۳ چنین است:
“چند روز است آزاد شده ام،…… روزنامه اطلاعات سه شنبه ۱۸ فروردین ۴۳ را به من دادند، من از آقایان گله دارم که چرا زودتر به من ندادند، و در این روزنامه کثیف اطلاعات تحت عنوان ‘اتحادمقدس’ در سرمقاله نوشته بودند که با روحانیت تفاهم شده و روحانیون با ‘انقلاب سفید’ شاه وملت موافق هستند! کدام انقلاب؟ کدام ملت؟ این انقلاب مربوط به روحانیت و مردم است؟! ……. اگر روزنامه اطلاعات جبران نکند با عکس العمل شدید ما مواجه خواهد شد……خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد با سر نیزه نمیشود اصلاحات کرد…. در روزنامه (۱۳/۵/۱۳۴۲) که مرا از زندان به قیطریه آوردند نوشتند که مفهومش این بود که روحانیت در سیاست مداخله نخواهد کرد، من الان حقیقت این موضوع را برای شما بیان میکنم آمد یک نفر از اشخاصی که میل ندارم اسمش را بیاورم، گفت آقا سیاست عبارت است از دروغ گفتن، خدعه، فریب، نیرنگ، خلاصه پدر سوختگی است و آن را شما برای ما بگذارید….. گفتم ما از اول وارد این سیاست که شما میگویید نبوده ایم.” (صحیفه امام جلد یک)
با توجه به این سند قطعی در تکذیب دروغپردازی های ساواک و دیگر عوامل رژیم پهلوی و بی اساس بودن ادعای میرزاعلی آقای خراسانی، غفلت و سهل انگاری دوستان دست اندرکار این ویژه نامه نابخشودنی است، امیدواریم که خود به گونه ای شایسته جبران کنند.
سیام**۶۰۸۴**۱۴۴۹*تنظیم:امیر خان زاده*انتشار:امیر کاردان راد

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12836 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2014441 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر