یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۱
سرویس: مقالات
 |  14/ دی/ 1395 - 0:47
  |   نظرات: بدون نظر
341 بازدید بازدید

باهنر: اصلاح طلبان از روحانی عبور نخواهند کرد/میرسلیم کاندیدای جبهه پیروان نیست


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری در جمع خبرنگاران در محل خبرگزاری فارس اظهار داشت: رگه های کم رنگی در بین اصلاح طلبان وجود دارد که برخی دیگر از افراد را مطرح می کنند که رگه های قدرتمند در جریان اصلاح طلبان نیستند، شاید یکی را جامع تر و رای آورتر از روحانی نداشته باشند.
وی ادامه داد:یک مظلوم نمایی هایی برای دولت یازدهم می خواستند به وجود آورند و اخباری را مطرح می کردند که صلاحیت نمی گیرد و اینها در راستای مظلوم کردن دولت بود و آقای روحانی در مصاحبه(یکشنبه شب) خود به این نکته اشاره می کردند. برخی حرف ها مغایر با این تاکتیک هایی پشت سر اینها هست.
باهنر با بیان این که اصلاح طلبان از روحانی عبور نمی کنند افزود: آمار روحانی ریزش کرده و طبیعی است که به برخی اهداف خود رسیده و به برخی هم نرسیده باشد. برخی مسایل مانند اشتغال و رکود شاید به ذائقه مردم ننشسته باشد و ذائقه مردم از این ها و بیکاری در کشور تلخ است و نگرانی عمده خانواده های ایرانی است و خیل عظیم فارغ التحصیلان جویای کار در خانواده ها وجود دارند.
باهنر گفت: صحنه انتخابات در کشور ما مخصوصا در ریاست جمهوری یکی دو ماه آخر شکل گرفته تند و سریع می شود و ریزش ها و رویش ها بیشتر خودنمایی می کند. اگر رقبای روحانی به یک رقیب کارآمد و توانمند و معقول برسند کار برای روحانی مقداری سخت خواهد شد اما فعلا اکثر اصلاح طلب ها آلترناتیو برای وی ندارند.
وی در ادامه با اشاره به حماسه نهم دی گفت: حصر سران فتنه اوج عطوفت نظام در مورد اینهاست و اگر محاکمه شوند حتما مجازات سختی در انتظار انها خواهد بود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: در این حماسه کل ایران از جا کنده شد و در اظهارنظرها می دیدم که رای به رییس جمهور منتخب نداده بودند و به رقیب داده بودند اما در حماسه نهم دی شرکت و فتنه و فتنه گران را محکوم و بیعت مجددی با نظام، رهبر انقلاب و نهادهای حکومتی کردند و به همین دلیل مدعی هستیم که نهم دی و داستان فتنه ۸۸ باید زنده مانده و به نسل های آتی منتقل شود.
وی افزود: برای جلوگیری از این فتنه ها حماسه نهم دی را گرامی می داریم و فتنه و فتنه گران و سرانه فتنه را محکوم می کنیم.
باهنر در خصوص کاندیدای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تنوع کاندیداها در آغاز انتخابات مذموم نیست و می تواند ممدوح و نتیجه کثرت باشد و کار را جلو ببرد. حزب موتلفه از عناصر اصلی جبهه پیروان است.
وی در خصوص کاندیداتوری میرسلیم از حزب موتلفه هم گفت: وی هنوز کاندیدای جبهه نیست و در این مورد بحثی نکرده و کاندیدای نهایی جبهه همان کاندیدای نهایی است که باید روی آن تفاهم کنیم.

*خبری مبنی بر نامزدی آیت الله مقتدایی در انتخابات ریاست جمهوری نشنیده ام
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص برخی اخبار مبنی بر معرفی بعضی از شخصیت ها مانند آیت الله مقتدایی از طیف اصولگرایان (برای ریاست جمهوری) و حمایت از وی گفت: اصلا نشنیده ام و هیچ خبری در مورد ایشان نشنیده ام.
وی همچنین اظهارداشت: برخی وانمود می کنند فتنه ۸۸ تمام شده و باید گذشته را فراموش کنیم. این اشتباه برخی است. در سال ۸۸ فتنه عظیمی ایجاد شد و عده ای یا توهم داشتند که پیروز انتخابات خواهند شد یا عمد داشتند؛ از این رو می خواستند کمبود رای خود را کف خیابان ها جبران کنند.
باهنر ادامه داد: نظام انواع راه و روش ها را جلوی پای مخالفان گذاشت اما هیچ کدام از این راه ها را قبول نکرده و به کار خود ادامه دادند؛ اینها، هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را هدف قرار دادند.
باهنر ادامه داد: این امر به سال ۸۸ ختم نمی شد، می خواستند کلیت نظام را از ریشه بزنند. شورای نگهبان حاکم جمهوریت و اسلامیت نظام است که قصد داشتند آن را زیر سوال ببرند. در این بین خارجی ها هم پای کار آمدند و این کار را ادامه دادند.
وی در عین حال با اشاره به فتنه گری های روز قدس و شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران عنوان کرد: ما معتقدیم انقلاب فلسطین اتصال جدایی ناپذیر با جمهوری اسلامی ایران دارد. در ۱۳آبان روز مبارزه با استکبار جهانی فتنه را ادامه دادند.
باهنر ادامه داد: کار را ادامه دادند تا ماه محرم که حتی ادیان مختلف برای آن حرمت قائل هستند اما فتنه گران می خواستند حرمت آن را از بین ببرند.
وی در خصوص کاندیداتوری بانوان گفت: اخیرا سخنگوی شورای نگهبان در اظهاراتی گفته که این را بررسی می کنیم که خوب است اما بعید می دانم این امکان فراهم شود که خانم ها در انتخابات به عنوان نامزد شرکت کنند اما باید منتظر گذر زمان باشیم.
این فعال سیاسی همچنین گفت: بیست، سی نفر شنیده ام از جبهه ها و طیف های مختلف و وزرای دولت ها خود را برای انتخابات گرم می کنند.

*کاندیدای نهایی جبهه پیروان همان کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است
باهنر درادامه افزود: کاندیدای نهایی جبهه پیروان همان کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب است که می‌خواهیم درباره او وحدت کنیم.
وی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب محوریت جریان نیروهای انقلابی را می‌تواند بر عهده بگیرد و باید زودتر تکثرها را به حداقل برسانیم.
ادامه دارد …
سیام**۶۰۸۴**۳۰۷۰**۱۴۴۹*خبرنگاران:امیر خان زاده و داود نخ کوب*انتشار: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8468 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2010073 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر