شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۳
 |  12/ دی/ 1395 - 3:40
  |   نظرات: بدون نظر
457 بازدید بازدید

نوربخش، برتشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مسائل مشترک تامین اجتماعی و اتاق بازرگانی تاکید کرد


به گزارش روز یکشنبه ایرنا سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش درنشست اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران اظهارکرد: این کارگروه برای اجرای بهینه مسائل مورد توافق و همچنین رسیدن به توافق در مواردی که اختلاف نظر و یا تفاوت در برداشت ها وجود دارد می تواند بسیارمفید باشد.
وی افزود: همکاری و همفکری برای رفع مشکلات و تحقق اهداف از برنامه های اصولی سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با شرکای اجتماعی است.
نوربخش ادامه داد: برای عبور از محدودیت ها و چالش های اقتصادی نیازمند همکاری و توافق با شرکای اجتماعی سازمان به ویژه کارفرمایان و اعضای اتاق های بازرگانی کشور هستیم.
وی با بیان اینکه امروز سازمان تامین اجتماعی به صورت حرفه ای اداره می شود و مدیران سازمان از افراد پاکدست هستند، گفت: سازمان های بیمه اجتماعی را کارفرمایان برای افزایش آسایش خاطر و امنیت نیروی کار بوجود آورده اند و اقدامات و خدمات سازمان تامین اجتماعی نیز در راستای آسایش خاطر و امنیت نیروی کار است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب با پیشنهاد این سازمان تمدید شده است، تصریح کرد: همچنین به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی شرایط مناسب تری نیز برای استفاده از این قانون فراهم شده است.
وی اضافه کرد: مشمولان برخورداری از بخشودگی جرائم افزایش یافته است و کارفرمایان برای تقسیط بدهی به جای ضمانت نامه بانکی می توانند چک ارائه دهند.
نوربخش استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات را مهمترین برنامه سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این رابطه اقدامات اصولی انجام شده است که نتیجه آن کاهش سه میلیون مراجعه حضوری به سازمان است، با تکمیل برنامه پرونده الکترونیک در شعب سازمان تامین اجتماعی تمامی خدمات به افراد تحت پوشش از همه شعب قابل انجام خواهد بود.

** اتاق بازرگانی و تامین اجتماعی دارای منافع مشترک هستند
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست، گفت: اتاق بازرگانی و سازمان تامین اجتماعی جدایی ناپذیر و دارای منافع مشترک هستند و لازم است که بین این دو مجموعه تعامل سازنده و گفتگو به صورت مرتب انجام شود.
وی افزود: برهمین اساس تصمیم گرفته شد که یک کمیته مشترک کاری بین سازمان تامین اجتماعی و اتاق بازرگانی تشکیل شود که مسائل و مشکلات موجود بر سر راه این سازمان و فعالان اقتصادی مورد بررسی قرار دهد و پیشنهاد رفع این مشکلات را ارائه دهند تا اقدامات لازم انجام شود.
شافعی با تاکید براینکه اتاق ایران و سازمان تامین اجتماعی دارای منافع مشترکی هستند، اظهار داشت: بایستی در رابطه با تعالی و رفع مسائل تامین اجتماعی تلاش کنیم و این سازمان نیز با درک شرایط فعالان اقتصادی به حل مشکلات و مسائل کمک کند.
رئیس اتاق ایران با بیان اینکه در این جلسه چند تصمیم قطعی گرفته شد، گفت: قرار است که شوراهای گفتگوی همه استان ها چگونگی اجرای بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی را پایش کنند و چگونگی اجرا را گزارش کنند که اگر در جایی مشکلی وجود داشت این مشکل رفع شود.
شافعی اظهارداشت: اگر قرار باشد سازمان تامین اجتماعی به درآمد بالاتری برسد این حاصل رونق کاراست؛ چگونگی ایجاد رونق نیز این است که به فعالان اقتصادی کمک کنیم تا به سمت رونق پیش روند و در تنگناهای موجود مضایق فعالین اقتصادی را درک کنیم تا از وضعیت بحران خارج شوند.

** تنقیح بخشنامه های تامین اجتماعی در دست اقدام
محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در سازمان تامین اجتماعی تنقیح بخشنامه ها در دستور کار قرار دارد و برای تنقیح بخشنامه های مرتبط با کارفرمایان نیز آماده دریافت نظرات اتاق بازرگانی هستیم و در حوزه های مختلف این کار با همکاری حوزه پژوهشی سازمان در حال انجام است.
وی تشکیل جلسات منظم را برای بررسی و رفع مشکلات و ارتقای خدمات سازمان تامین اجتماعی ضروری ارزیابی کرد و گفت: برقراری ارتباط آنلاین بین این سازمان و اتاق بازرگانی باید برقرار شود تا از این طریق صدور کارت بازرگانی به صورت ساده تر انجام شود.
اجتمام*۱۷۲۴*۷۲۶۸
تنظیم کننده: مهناز بیرانوند * انتشاردهنده: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 752 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2002357 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر