شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۱
 |  12/ دی/ 1395 - 11:46
  |   نظرات: بدون نظر
412 بازدید بازدید

رئیس کل دادگستری کرمان: دستگاه قضایی برای وصول مطالبات بانکها اهتمام جدی دارد


به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان یدالله موحد در نشست شورای بانک های استان کرمان افزود: مبارزه با فساد یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی در استان است و در همین راستا شعبه ویژه ای از محاکم عمومی در کرمان به منظور رسیدگی به پرونده های بدهکاران کلان بانکی اختصاص یافته است.
وی گفت: دستگاه قضایی با بانک های متخلف در زمینه اعطای تسهیلات به شرکت های بدهکار (دارای حکم ورشکستگی) به خاطر عدم کنترل های لازم اعتباری در خصوص مشتری نیز برخورد می کند.
وی بر ضرورت تقویت واحد های حقوقی ادارات و سازمان های دولتی تاکید کرد و افزود: نمایندگان حقوقی بانک ها به تناسب مسئولیت بایستی از جهات مختلف از جمله ارتقای بنیه علمی تقویت شوند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی مشترک برای قضات وکارشناسان ذیربط به منظور آشنایی با فرآیند عملیات و امور بانکی را ضروری عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان رسمی دادگستری در قبال صدور نظریه های کارشناسی خود مسئول هستند گفت: کارشناسان رسمی نسبت به اظهارنظرهای کارشناسی خود مسئولیت انتظامی و مدنی و گاه کیفری دارند.
موحد افزود: کارشناسان رسمی دادگستری باید در اظهارنظرهای کارشناسی خود دقت و وسواس لازم را به کار گرفته و اظهارنظر آنها منطبق با واقع و موازین تخصصی باشد و این افراد باید پاسخگوی اظهارنظر های خود باشند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
۷۴۴۰/۳۰۲۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15588 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1999859 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر