شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴
 |  12/ دی/ 1395 - 5:05
  |   نظرات: بدون نظر
394 بازدید بازدید

استاندار اصفهان: طرح شناسنامه دار کردن انبارهای کالا دنبال می شود


به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: هم اکنون ۵۰۰ انبار رسمی و تعداد زیادی انبار غیررسمی کالا در استان وجود دارد.
وی بر ضرورت مشارکت مردمی برای شناسایی انبارهای قاچاق تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت بسیج نیز در کشف انبارهای قاچاق کالا استفاده کرد.
زرگرپور افزود: براساس گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت از کارگروه حمایت از تولید و پایش بازار، تاکنون ۱۷ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی در استان با رشد ۶۳ درصدی صورت گرفته و کشفیات قاچاق کالا ۷۵ درصد افزایش یافته است.
وی بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم در باره چگونگی خرید مطمئن و عدم خرید کالاهای قاچاق و تقلبی تاکید کرد.
استاندار اصفهان گفت: کنترل نکردن واردات و ورود هجومی کالاهای قاچاق، اقتصاد و فرهنگ استان را مورد هجمه قرار داده و لازم است مبارزه با قاچاق کالا و ارز با قوت صورت پذیرد.
وی اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز اثر و نمود مخرب در اقتصاد، باورها و ارزش های خانواده ها دارد و لازم است این مبارزه با قوت انجام شود.
زرگرپور تصریح کرد: این موضوع بویژه در استانی مانند اصفهان که هم استانی اقتصادی و هم استانی مذهبی و ولایتمدار است باید بصورت جدی تر و قاطع تر صورت پذیرد.
زرگرپور با اشاره به گزارش معاون دادگستری استان در باره برخورد با کالاهای ممنوع، افزود: به نظر می رسد علاوه بر سودجویی، برخی اهداف سیاسی هم در پشت پرده گسترش، تولید و توزیع کالاهای ممنوع وجود دارد که به نوعی اهداف شیطانی است.
زرگرپور گفت: نیازمند همکاری پژوهشگران، اساتید حقوق و جامعه شناسی و حوزه فرهنگ و اجتماع برای انجام پژوهش های کارشناسی و علمی و پایان نامه های دوره های تکمیلی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا هستیم تا بتوانیم برنامه ریزی درستی در این پیوند داشته باشیم.
در این نشست گزارش کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با هدف ایجاد هم افزایی و تعامل بین دستگاه های مختلف متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای اقدامات پیشگیرانه، گزارش وضعیت انبارهای اموال تملیکی و انهدام کالاها، اهم اقدامات انجام شده در طرح های ضربتی و کشفیات و برخورد با کالاهای ممنوع ارائه شد.
۶۰۲۷/ ت/۶۹۹۴
خبرنگار: آرزو فلاح* انتشار: شکراللهی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 778 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2002383 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر