یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷
 |  11/ دی/ 1395 - 6:34
  |   نظرات: بدون نظر
376 بازدید بازدید

استاد دانشگاه: اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی ضامن حفظ حقوق و کرامت مردم است


محمدرضا شیرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: منشور حقوق شهروندی همان حقوقی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده اما در این منشور به صورت جزیی تر در راستای حفظ کرامت انسانی الهام گرفته از شریعت اسلامی تدوین شده است.
وی افزود: در واقع این منشور برنامه و خط مشی دولت در راستای اداره جامعه است و به دنبال ایجاد حقوق و تکالیف جدید و یا توسعه و محدود کردن آنها نیست.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام تاکید کرد: این منشور همانطور که ضامن حفظ کرامت و شان والای انسانی تمامی افراد جامعه است بیانگر تعهد دولت در اجرای قانون اساسی نیز هست به گونه ای که خلاهای موجود در قانون را برطرف می کند.
شیرخانی با بیان اینکه اجرای دقیق این منشور جامعه را به سمت کمال سوق می دهد، یادآور شد: اگر این منشور به صورت صحیح و کامل تبیین نشده و ناقص اجرا شود و یا پایبندی لازم در میان مسئولان وجود نداشته باشد، اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.
استاد دانشگاه ایلام اضافه کرد: محقق نشدن اهداف مورد نظر منشور حقوق شهروندی باعث دلسردی مردم شده و آنها را از احقاق حقوق اساسی خود ناامید می کند بنابراین تمامی مسئولان باید نهایت تلاش خود را برای اجرایی شدن مفاد این منشور بکار گیرند.
وی گفت: نخستین گام در اجرایی شدن این منشور اینکه پیش از هر چیز باید زمینه آشنایی مردم با این سند بوسیله روش های مناسب فراهم شود و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام گیرد تا مردم با اهداف آن آشنا شوند.
شیرخانی خاطر نشان کرد: دولت، تمامی دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد باید خود در زمینه اجرای کامل این منشور موظف بدانند و ضمن پایبندی به تمامی اصول، در عرصه عمل اجرایی شدن آن را به منصه ظهور برسانند.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
۶۰۳۲/۹۰۰۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4852 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2006457 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر