شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
 |  10/ دی/ 1395 - 7:29
  |   نظرات: بدون نظر
368 بازدید بازدید

چهار هزار و ۴۲ وقایع حیاتی در رودان به ثبت رسید


به گزارش جمعه ایرنا’ مرتضی عباس نسب با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف و راهبردهای اداره ثبت احوال پوشش کامل ثبت وقایع حیاتی است؛ افزود: از مجموع وقایع ثبت شده در شهرستان رودان ۲ هزار و ۴۸۸ مورد مربوط به ثبت واقعه ولادت بوده است.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۴۷ مورد از وقایع ثبت شده ولادت مربوط به تولد نوزادان پسر و یک هزار و ۲۴۱ مورد مربوط به تولد نوزادان دختر بوده است؛ اظهار داشت: بیش از ۹۹ درصد ولادت ها در مهلت قانونی ۱۵ روز از تاریخ ولادت به ثبت رسیده اند.
عباس نسب با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال به ازای تولد هر ۱۰۱ نوزاد پسر؛ ۱۰۰ نوزاد دختر در این شهرستان متولد شده است؛ خاطر نشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته به ازای هر ۱۰۴ نوزاد پسر؛ ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده است.
این مسئول اضافه کرد: ۵۹ مورد از ولادت ها در این شهرستان چند قلوزایی شامل ۲۸ مورد دو قلوزایی و یک مورد نیز سه قلوزایی می باشد.
عباس نسب در ادامه افزود: از مجموع وقایع ثبت شده ۴۱۲ مورد مربوط به واقعه وفات،۹۵۰ مورد مربوط به واقعه ازدواج و ۱۹۲ مورد مربوط به واقعه طلاق بوده است.
وی میانگین سن ازدواج در مردان را ۲۶٫۵۲ درصد و میانگین سن ازدواج بانوان در این شهرستان را ۲۱٫۹۷ درصد عنوان کرد.
عباس نسب خاطر نشان کرد: امیرعلی، علی اصغر، مهدی، محمدرضا، حسین، فاطمه، زهرا، فاطمه زهرا، معصومه و زینب بیشترین نام هایی است که شهروندان و خانواده های رودانی در ۹ ماهه امسال برای فرزندان خود برگزیده اند.
وی در ادامه صدور چهار هزار جلد شناسنامه مکانیزه، ثبت ۱۳ هزار و ۲۲۰ درخواست کارت ملی هوشمند، صدور هفت هزار و ۸۱۲ فقره کارت ملی، ثبت ۲۹ مورد درخواست تغییر نام، ثبت ۴۵ مورد درخواست تغییر نام خانوادگی و صدور ۵۵۰ گواهی وفات را بخشی از عملکرد ثبت احوال شهرستان رودان در ۹ ماهه امسال عنوان کرد.
عباس نسب از شهروندان خواست در حفظ و صیانت از اسناد و مدارک سجلی خود شامل شناسنامه و کارت ملی کوشا باشند و این اسناد مهم که مبنای صدور سایر اسناد می باشد را در اختیار دیگران قرار ندهند.
وی در پایان از شهروندان خواست نسبت به ثبت به موقع وقایع حیاتی اقدام کنند.
شهرستان رودان با بیش از ۱۱۸ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
۷۱۹۶ /۶۰۴۸
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1983 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2003588 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر