شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۹
 |  10/ دی/ 1395 - 6:13
  |   نظرات: بدون نظر
693 بازدید بازدید

وزارت امور خارجه تلاش خود را برای کمک به نرگس کلباسی انجام خواهد داد


به گزارش ایرنا، نرگس کلباسی اشتری بانوی نیکوکار ایرانی که برای کودکان یتیم و معلول شرق هند پرورشگاه ساخته است، درسال ۲۰۱۴ به دلیل ناپدید شدن یکی از کودکان به قتل غیر عمد متهم شد.
محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در پاسخ به نامه جمعی از هنرمندان، اساتید و حقوقدانان کشور که خواستار مساعدت های وزارت امورخارجه به این بانوی خیر شده بودند، اضافه کرد: وزارت امور خارجه حمایت از شهروندان ایرانی مقیم خارج اعم از دانشجویان، فرهیختگان، تجار و سایر هموطنان در اقصی نقاط جهان را وظیفه خود می داند و از همه توان و ظرفیت خود برای حمایت از آنان و استیفای حقوق آنها استفاده خواهد کرد.
در این نامه که در کانال تلگرامی سخنگوی وزارت امور خارجه منشر شده، به نقل از ظریف آمده است: بخش های مرتبط وزارت امور خارجه از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و سرکنسولگری کشورمان در حیدرآباد، همانگونه که از ابتدای موضوع پیش قدم و پیش رو در کمک به این بانوی گرامی بوده اند، اینک نیز به طور مستمر وضعیت وی را تحت نظر دارند.
وی افزود: بخش های یاد شده برای کمک و آزادی هر چه سریع تر این بانوی نیکوکار با استفاده از ظرفیت های متعدد دیپلماتیک، کنسولی و حقوقی تلاش می کنند.
وزیر امور خارجه اضافه کرد: در جریان سفر اخیرم به هند نیز موضوع رسیدگی عادلانه به وضعیت سرکار خانم کلباسی را در مذاکرات با مقامات عالی رتبه هندی مطرح کردم و اطمینان می دهم هدف همه ما رهایی فوری تر ایشان از این مصائب و مشکلات و رسیدگی عادلانه با در نظر گرفتن خدمات خیرخواهانه ایشان به محرومین است.
وی از توجه هنرمندان، اساتید و حقوقدانان کشورمان در قبال هموطنانمان در سراسر جهان تقدیر کرد و اطمینان داد که وزارت امور خارجه تا حصول نتیجه مطلوب، مساعی خود را در این زمینه تداوم خواهد داد.
به گزارش ایرنا، نرگس کلباسی اشتری بانوی نیکوکار ایرانی که برای کودکان یتیم و معلول شرق هند پرورشگاه ساخته است، درسال ۲۰۱۴ به دلیل ناپدید شدن یکی از کودکان به قتل غیر عمد متهم شد.
این بانوی نیکوکار ایرانی ۱۵ آذر سال جاری از سوی دادگاه 'رایاگادا' در شرق هند به یک سال زندان و ۳۰۰ هزار روپیه جریمه نقدی محکوم شد.
اشتری که به دلیل این اتهام ممنوع الخروج شده و با احتمال زندان در صورت اثبات اتهام مواجه است ،با انتشار نامه ای در فضای مجازی درخواست کمک کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با حمایت از 'نرگس کلباسی اشتری'، حسن نوریان سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد را مسئول رسیدگی به پرونده وی کرد.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشار دهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 411 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2002016 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر