پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷
 |  10/ دی/ 1395 - 6:08
  |   نظرات: بدون نظر
1,066 بازدید بازدید

مصرف مشروبات الکلی امنیت روانی و اخلاقی جامعه را تهدید می کند


به گزارش ایرنا، حاجی رضا شاکرمی روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی یافته های نوین در علوم انسانی و امنیت اجتماعی در سالن شهدای قوه قضاییه دادگستری البرز، با بیان اینکه مصرف مشروبات الکی در کشور افزایش یافته است، افزود: بعد از مصرف مواد مخدر و سیگار در جامعه، مصرف مشروبات الکی دومین خطری است که سلامت جامعه را تهدید می کند.
وی خاطرنشان کرد: بحث مصرف مشروبات الکی یکی از موضوعاتی است که مخاطرات اجتماعی زیادی را ایجاد و بحث امنیت روانی خانواده ها را مختل می سازد و باید بر روی این موضوع به عنوان یکی از موارد مهم جامعه به آن نگاه شود.
وی اضافه کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته در برخی دانشگاه های کشور ۲۶ درصد دانشجویان حداقل یک بار سابقه مصرف مشروبات الکی را داشته اند و سن گرایش به مصرف به سنین ۱۵ الی ۱۸ سال کاهش یافته است.
شاکرمی گفت: مشروبات الکی دست ساز که در آنها قرص هایی مانند دیازپام به کار برده می شود، براساس گزارش های رسیده سبب کوری و آسیب های جسمانی فراوانی می شود و به همین دلیل باید مردم را از مخاطرات مصرف آن آگاه ساخت.
وی ادامه داد: کشف مشروبات الکی در کشور ما هر ماه در حال افزایش است چرا که در کشورهایی چون روسیه و ترکیه این محصولاتی که می سازند به صورت بسته بندی وارد کشور ما شده و جالب اینجاست که این مشروبات بیمه هستند و به واردکنندگان این محصول گفته می شود که وقتی توانسته اید، محصولتان را بفروشید و پولتان وصول شد پول ما را پس بدهید که این اقدام برای خدشه وارد ساختن به کشور شیعی ما است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: عدم انتقال و نهادینه نکردن احکام شرعی، تاثیر شبکه های ماهواره ای، خلاءهای آموزشی، ضعف آموزش از سوی نهادهای آموزشی، تفنن و تفریحی دانستن مصرف، کمبود سرگرمی های مناسب و نقش رسانه های نوین و تصور مفید بودن مشروب برای برخی بیماری ها از جمله دلایل گرایش به مصرف است.
شاکرمی افزود: مشروبات الکی همیشه برای جامعه خطر ساز بوده و هست و منشا بسیاری از بزهکاری، قتل، شرارت، آدم ربایی و اخلال در نظم از جمله عوارض مصرف است.
وی ادامه داد: در این میان نیاز است که شبکه مالی شان متلاشی شود و با فرهنگ سازی سبب کاهش تقاضا در جامعه شویم.
شاکرمی گفت: بسیج نیز اگر می خواهد کمک کند باید نقش مردمی داشته باشد و به عنوان یک نهاد مردمی و نه نهاد حکومتی به ترویج ارزش های دینی ، ارتقای سطح سرگرمی و ورزش، آموزش مهارت های اجتماعی و حمایت از اقشار محروم که در معرض این آسیب هستند بپردازد.
۱۵۳۵/۶۱۵۵خبرنگار:وحیده عسکری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 159 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601547 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر