شنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۴
 |  27/ بهمن/ 1400 - 12:52
  |   نظرات: بدون نظر
70 بازدید بازدید

دادستان جدید مرکز استان زنجان معارفه شد/ تاکید بر صیانت از حقوق عامه و ارتباط با مردم


دادستان جدید مرکز استان زنجان معارفه شد/ تاکید بر صیانت از حقوق عامه و ارتباط با مردم

با حضور دادستان کل کشور و به صورت ارتباط تصویری، دادستان عمومی و انقلاب زنجان معارفه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری برگزار شد.

در این مراسم که معاونین دادستان کل، حجت الاسلام و المسلمین خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و همچنین اعضای شورای تامین و شورای قضایی استان حضور داشتند بهروز عباسی به عنوان دادستان جدید مرکز استان زنجان معارفه و از خدمات و زحمات حجت الاسلام و المسلمین محسن کرمی در کسوت دادستان سابق استان تجلیل بعمل آمد.
دادستان کل کشور در این مراسم ضمن تبریک اعیاد رجبیه و شعبان، مصادف شدن این مراسم را با این ایام خجسته به فال نیک گرفته و اظهار کرد: امیدوارم شروع کار دادستان جدید استان به یمن این ایام فرخنده همراه با توفیقات روز افزون بوده و بتواند از تجریبات دادستان سابق استان بیشترین بهره را برده و به نحو مناسبی خدمتگزار مردم باشند.
وی گفت: دادستان جدید استان باید از همین ابتدا کار را با تلاش و کوششی جدی آغاز کرده و به دنبال رفع موانع و مشکلات استان باشد.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: یکی از وظایف اصلی دادستان ها حضور در جمع مردم و ارتباط داشتن با بدنه مردم است. دادستان به عنوان مدعی العموم وظیفه دارد هرجا که حقی از مردم تضییع شد در میدان بوده و به حقوق مردم رسیدگی و با افراد متخلف و مجرم برخورد جدی کند.
دادستان کل کشور با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف دادستان ها که دادستان محترم استان زنجان هم باید به آن توجه کند بحث حقوق عامه است. حقوق عامه مصادیق گسترده ای دارد و شرایط اقتضا می کند با همدلی و همراهی سایر دستگاه ها بتواند از حقوق عامه صیانت کند.
وی خاطرنشان کرد: حقوق عامه موضوعی نیست که صرفا مربوط به دستگاه قضایی باشد بلکه سایر قوا هم باید کمک کنند و از همه مسئولان درخواست دارم که در باب احیا و صیانت از حقوق عامه کمک کنند و اجازه ندهند هیچی حقی از حقوق عامه مردم مورد تعدی قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری بر حمایت از بنگاه های اقتصادی هم تاکید کرد و گفت:شرایط اقتصادی کشور ایجاب می کند همه دستگاه ها در میدان عمل باشند تا بتوانیم به چرخش چرخ اقتصادی کمک کنیم. ما در دستگاه قضایی در کنار دستگاه های اجرایی و متولی اقتصاد کشور هستیم تا شرایط اقتصادی کشور بهبود یابد.
دادستان کل کشور با بیان اینکه وظایف دادستان بسیار گسترده است افزود: دادستان نیازمند همراهی و حمایت ریاست دادگستری استان، دستگاه های اجرایی و دیگر سازمان ها و مراکز است. ما هم در مرکز حامی و پشتیبان دادستان های مراکز استانی هستیم تا بتوانند به وظایف و تکالیف قانونی خود به درستی عمل کنند.
وی در ادامه به برخورد با بانک های متخلف هم اشاره داشته و گفت: یکی از راه های کمک به صنایع تولیدی همکاری بانک ها با این مراکز است. بانک ها نسبت به اجرای قانون باید اهتمام داشته باشند و تصمیم داریم که در برخورد با بانک های متخلف ورود جدی داشته باشیم. بانک ها باید نسبت به وظایف قانونی خود عمل کنند. البته معتقدیم که بانک ها باید حافظ منافع سپرده سرمایه گذاران خود که مردم هستند باشند اما لازم است این نقدینگی را به سمت و سوی تولید و حمایت از بنگاه های اقتصادی هدایت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه روند آزادسازی سواحل و بستر رودخانه ها خوب بوده و این یک امر لازم می باشد گفت: طبیعتا این مسئله اولویت اول مردم و دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی نیست که صرفا بخواهیم به این اقدامات بسنده کنیم بلکه باید به فکر ضروریات زندگی مردم و رفع مشکلات و گرفتاری های آنان باشیم.
حجت الاسلام سید محسن هاشمی مدیر روابط عمومی دادستانی کل کشور در خصوص برگزاری این مراسم اظهار داشت: به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در این ایام  که عموم شهرها قرمز شده اند این مراسم با حضور علی اکبر بختیاری دادیار دادسرای دیوانعالی و رییس دفتر دادستان کل و غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و جواد بابایی معاون امور فضای مجازی دادستانی کل به صورت ارتباط تصویری برگزار گردید.
گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین کرمی در حکمی به ریاست سازمان قضایی استان قم منصوب گردیده است.
انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 549 بازدید

بازدید دیروز: 1469 بازدید

بازدید کل : 2120810 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر