جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
 |  11/ مهر/ 1396 - 6:28
  |   نظرات: بدون نظر
107 بازدید بازدید

مواضع جمهوری اسلامی ایران درمجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی(وایپو) بیان شد


به گزارش روزسه شنبه ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی درسخنان خود با اشاره به اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه و ارتقا حقوق مالکیت معنوی در تمامی حوزه ها و عزم راسخ جهت تداوم این فعالیت ها اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور جدی اعتقاد دارد که فعالیت های هنجارساز در چارچوب کمیته های ذیربط وایپو باید با در نظر داشتن منافع همه دولت های عضو انجام پذیرد.
دراین سفرمعاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور را هیاتی متشکل ازمعاونان وزرای دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی کرده اند.
وی افزود: استقرار دفاتر خارجی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) باید براساس تقسیم عادلانه و جغرافیایی این دفاتر با رعایت اصل شفافیت و در انطباق کامل با اصول راهنما اتخاذ شود و هر تصمیمی در این رابطه باید بر اساس اجماع و بدون ایجاد سلسله مراتب میان کشورهای متقاضی و یا مناطق مربوطه باشد.
تویسرکانی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران ایجاد دفتر خارجی وایپو در تهران را پیشنهاد کرده است که کشورهای عضو باید به این پیشنهاد توجه کافی داشته باشند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به دستور کار کمیته تخصصی IGC نیز گفت: درک مشترکی بین دولت های عضو در مورد اهمیت ایجاد یک مبنای حقوقی برای حفاظت از منابع ژنتیک، دانش سنتی و فولکلور وجود دارد و نشست های کمیته مربوط را در دو سال گذشته ارج می نهیم.
معاون قوه قضائیه در بیانیه قرائت شده به تلاش های انجام شده توسط دولت های عضو درباره معاهده طرح های صنعتی اشاره کرد و گفت: این تلاش ها باید تبدیل به یک سند حقوقی شود.
گفتنی است نشست مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی(وایپو) با حضورنمایندگان دولت های عضو، سازمان های بین المللی ومردم نهاد در ژنو سوئیس مقر دائمی این سازمان برگزار و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال در این مجمع حضور دارد.
اجتمام**٣٢٢٩*۱۷۲۴*
تنظیم: حنانه شفیعی* انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 553 بازدید

بازدید دیروز: 1038 بازدید

بازدید کل : 2188447 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر