چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳
سرویس: مقالات
 |  11/ مهر/ 1396 - 11:47
  |   نظرات: بدون نظر
164 بازدید بازدید

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان اعلام موجودیت کرد


به گزارش ایرنا، هیات موسس این تشکل دانشجویی روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان برآن شد تا با توجه به رسالت دانشگاه و دانشگاهیان در جامعه‌ امروز ایران با گردهم‌آوردن جمعی از دانشجویان دغدغه‌ مند با رویکردی علمی و فراجناحی در دانشگاه اصفهان بتواند آغازگر راهی به سوی سعادت و سربلندی دانشگاه و جامعه باشد.
مجمع دانشجویان دانشگاه اصفهان در این بیانیه، نخستین رسالت خود را کسب علم و معرفت‌اندوزی و اولویت خود را اعتلای علمی و فرهنگی دانشجویان ‌دانسته و افزوده است: مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان بر آن است تا با ساز و کاری علمی در بستر اندیشه‌ ورزی و با تقویت بنیان ‌های فکری و فلسفی دانشجویان در همه سطوح به رشد و تقویت بینش دانشجویان در برخورد با مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بپردازد و در این راستا به گفتمان‌ سازی در فضای فکری جامعه و دانشگاه مبادرت ورزد.
این تشکل دانشجویی خود را معتقد به مبانی دین مبین اسلام و متعهد به قانون اساسی کشور دانسته و آورده است: در این راستا تمام توان خود را در دفاع از ارزش‌ها و فرهنگ دین مبین اسلام و پاسداری از اصول قانون اساسی به کار خواهیم بست و بیش از پیش خود را حامی مردم ‌سالاری و مدافع تکثر و تضارب‌آرا در فضای دانشگاه دانسته و گفتمان پذیرش دیگری را نجات دهنده‌ دانشگاه و همچنین جامعه‌ امروز کشور می‌دانیم.
مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان اضافه کرد: ما دانشجویان را نبض تپنده و عنصر آگاهی‌ بخش جامعه می‌دانیم و خواهان ایفای نقشی فعال مبتنی بر منطق و عقلانیت برای همه دانشجویان هستیم، عقلانیتی مبتنی بر گفتگو، مفاهمه، احترام و انتقادپذیری با اجتناب از توهین، دروغ، تهمت و افتراء در همه‌ سطوح جامعه و دانشگاه و در بعد فرهنگی، فرهنگ ایرانی‌ اسلامی خود را شایسته‌ دفاع دانسته و پیشینه تاریخی، فرهنگی و ادبی خود را ارج می‌نهیم و برای اعتلای این فرهنگ غنی از دل و جان خواهیم کوشید.
این مجمع در بیانیه خود رسالت سیاسی را در کنار رسالت علمی و فرهنگی برای دانشگاه و دانشجویان قائل دانست و در عین حال اضافه کرد: اما سیاست‌زدگی در دانشگاه را نه تنها قابل دفاع نمی‌دانیم بلکه آن را آسیب‌ زا نیز قلمداد می‌کنیم .
مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان افزود: در این راستا مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان به عنوان تشکلی که هیچگونه تمایل و وابستگی حزبی و جناحی ندارد، خود را منتقد سیاست‌ زدگی در فضای دانشگاه می‌ داند.
این تشکل دانشجویی، مشی خود را میانه ‌روی و باور اعضای آن را اعتدال و رویکرد خود را فراجناحی اعلام کرده و همکاری و احترام متقابل را لازمه حرکت در بستر جامعه و دانشگاه دانسته است.
پیش از این تشکل های بسیج دانشجویی، راه امید، انجمن اسلامی دانشجویان و جامعه اسلامی در دانشگاه اصفهان فعالیت داشتند که مجمع اسلامی دانشجویان نیز به جمع آنها اضافه شد.
دانشگاه اصفهان با ۷۰ سال سابقه دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های جامع برتر کشور است.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15105 بازدید

بازدید دیروز: 21790 بازدید

بازدید کل : 2160571 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر