شنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷
 |  8/ مهر/ 1396 - 6:51
  |   نظرات: بدون نظر
398 بازدید بازدید

راهکارهای قانونی برای افزایش سهم اضافه کار به مستمری بازنشستگان وجود دارد/از منابع تامین اجتماعی قابل تامین است


غلامرضا حیدری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر بخشنامه افزودن سهم اضافه کار به مستمری بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی اظهار کرد: در این زمینه دولت می تواند اصلاحیه دهد و در نهایت در اصلاحیه، بودجه تامین شود چراکه دولت مقداری اختیار مانور دادن دارد.
وی یادآوری کرد: برای بازنشستگان تامین اجتماعی تا زمانی این افزایش اعمال می شد اما به بازنشستگان کشوری آن را نمی دادند؛ به جای اینکه بیایند برای بازنشستگی کشوری نیز که برایشان کسورات هم کم نمی شد، مانند تامین اجتماعی این امر را اعمال کنند، گفتند برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم کسورات کم نشود و جزو بازنشستگی قرار نگیرد.
حیدری با تاکید مجدد بر اینکه دولت تا اندازه ای قدرت جابه جایی دارد، گفت: تامین اجتماعی صندوق بازنشستگی دارد که این صندوق دولتی نیست و خودش از محل منابع تامین اجتماعی می تواند هزینه های این افزایش را تامین کند.
حیدری افزود: شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در اختیار هیات مدیره سازمان و صندوق است و این صندوق پشتوانه بازنشستگی است.
وی توصیح داد: دولت بابت بدهی خود به تامین اجتماعی، بسیاری از اموالی که دارد به صندوق شستا واگذار کرده است که می توان از محل این منابع تامین هزینه کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای مشمولان بیمه تامین اجتماعی که پس از سال ۱۳۹۵ بازنشسته می شوند، بخشنامه جدیدی ابلاغ نمی شود، اظهار کرد: بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی پس از سال ۱۳۹۵ نیز متناسب با کسوری که از اضافه کارشان کسر شده، ضریبی محاسبه و به مستمری آنان اضافه می شود.
سیام**۶۹۸۴**۱۸۳۴
گفت و گو: امیر خان زاده ** انتشار: ناهید شفیعی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 580 بازدید

بازدید دیروز: 1469 بازدید

بازدید کل : 2120841 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر