چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۹
 |  7/ مهر/ 1396 - 4:19
  |   نظرات: بدون نظر
363 بازدید بازدید

همه ما در مقابل امر به معروف و نهی از منکر وظیفه داریم


رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی:

همه ما در مقابل امر به معروف و نهی از منکر وظیفه داریم

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیدالشهداء (ع) هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده‌اند، گفت: اهمیت این فریضه به قدری است که امام حسین (ع) جان خود را در این مسیر فدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی فرجی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر اینکه هفته‌ دفاع مقدس یادآور خاطرات، سلحشوری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام است، اظهار کرد: در این ایام رشادت‌های رزمندگان اسلام را گرامی‌ داشته و بر ارواح مقدس‌شان درود می‌فرستیم.

وی با اشاره به هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و با تاکید بر آیه‌ ۱۰۴ سوره آل‌عمران، تشریح کرد: طبق آیات قرآنی آمران به معروف و ناهیان از منکر در زمره‌ رستگاران بوده و از جمله ویژگی‌های برتری مسلمانان نسبت به سایر ملت‌ها نیز امر به معروف و نهی از منکر است و همچنین طبق آیات قرآنی، بندگان صالح خداوند کسانی هستند که ایمان به خدا و روز قیامت داشته و در سطح اجتماع نیز مردم را به خیرات دعوت کرده و از امور زشت نهی می‌کنند.

وی افزود: ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خطرات و آسیب‌های فراوانی را به دنبال داشته است. نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود؛ چرا که در اثر ترک این واجبات، شرارت‌ها در جامعه حاکم شده و مسلمانان را گرفتار می‌کند، در این شرایط دعاها نیز جهت رفع مشکلات مقبول واقع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سیدالشهداء (ع) هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است، گفت: اهمیت این فریضه به قدری است که امام حسین(ع) جان خود را در این مسیر فدا می‌کند، دین اسلام مدیون خون امام‌ حسین (ع) بوده و بر اساس تعبیر بزرگان “خون شهدای عاشورا، ضامن بقای دین مبین اسلام است”.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در صورت ترک امر به معروف و نهی از منکر، جامعه به سوی نابودی و توسعه منکرات حرکت کرده و عواقب آن نیز دامن‌گیر تمامی اعضای جامعه می‌شود.

وی تاکید کرد: بهترین امت‌ها، امتی است که در آن امر به معروف و نهی از منکر فراموش نمی‌شود.

فرجی با تاکید بر اینکه نباید در ترویج معروفات در جامعه خجالت کشید، افزود: بهترین شیوه برای اجرای این فریضه مهم، شیوه عملی بوده و مومنان باید در راستای گسترش و حاکمیت معروفات در جامعه تلاش کنند؛ حضور در مساجد و مراس‌های خیر و معروف جهت تبلیغ این امور از جمله شیوه‌های عملی امر به معروف است.

وی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر احترام به شخصیت فرد به عنوان دومین عامل موثر مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید با نرم‌خویی، محبت و احترام به شخصیت فرد همراه باشد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی افزود: همه ما در مقابل امر به معروف و نهی از منکر وظیفه داشته و باید نسبت به انجام این فریضه، با تذکر لسانی همت گمارده و بدون مجادله و مباحثه در مورد منکرات تذکر دهیم؛ قدرت زبان در ترویج و تبیین معروفات نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 606 بازدید

بازدید دیروز: 336 بازدید

بازدید کل : 2118052 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر