جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷
 |  2/ مهر/ 1396 - 1:05
  |   نظرات: بدون نظر
77 بازدید بازدید

'پانا'و 'راه شهیدان شهرضا' مجرم شناخته شدند


علی اکبر کسائیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا، افزود: دادگاه مطبوعات امروز که آخرین جلسه با حضور اعضای هیات منصفه این دوره بود، در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی و برای رسیدگی به پرونده سه رسانه ، سایت ‘خبرنامه دانشجویان’، ‘خبرگزاری پانا’ و هفته نامه ‘ راه شهیدان شهرضا’ برگزار شد.
وی اتهام سایت خبرنامه دانشجویان را طبق کیفرخواست، نشر مطالب خلاف واقع عنوان و اظهارکرد: مدیرمسئول این سایت خبری با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.
سخنگوی هیات منصفه مطبوعات درباره پرونده مدیرمسئول هفته نامه راه شهیدان شهرضا، گفت: این متهم دو عنوان اتهامی دارد که یکی نشر مطالب خلاف واقع و دیگری توهین است.
وی افزود: مدیرمسئول این نشریه در عنوان اتهامی نخست با اکثریت آرا اعضای هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته شد و در عنوان دومی یعنی توهین، مجرم تشخیص داده نشد. البته اعضای هیات منصفه مطبوعات با اکثریت آرا، متهم را در عنوان اتهامی نخست یعنی نشر مطالب خلاف واقع شایسته تخفیف دانستند.
کسائیان در پاسخ به این پرسش ایرنا که با وجود اینکه نشریه راه شهیدان شهرضا به تهران مربوط نیست، چرا در تهران به پرونده اش رسیدگی شد، گفت: از آنجا که مدیرمسئول این نشریه نماینده مجلس است و در تهران حضور دارد لذا پرونده برای رسیدگی به تهرن ارجاع شده است.
به گفته وی، مدیرمسئول خبرگزاری پانا هم به اتهام انتشار و افشای اطلاعات خصوصی و شخصی با اکثریت آرا جرم شناخته و درعین حال مستحق تخفیف دانسته شد.
به گزارش ایرنا، جلسه انتخاب هیات منصفه مطبوعات استان تهران به استناد ماده ۳۶ قانون مطبوعات به دعوت نماینده رئیس قوه قضائیه و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، رئیس سازمان تیلیغات اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران جهت تعیین اعضای هیات منصفه مطبوعات استان تهران هر دو سال یک بار برگزار می شود.
اجتمام** ۷۳۲۹ ** ۱۴۱۸
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 651 بازدید

بازدید دیروز: 1038 بازدید

بازدید کل : 2188545 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر