دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۵
 |  1/ مهر/ 1396 - 10:32
  |   نظرات: بدون نظر
71 بازدید بازدید

مراجعه۳۳هزارتن به پزشکی قانونی برای نزاع


به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه اداره کل پزشکی قانونی استان تهران،این شمار مراجعه کننده به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به پزشکی قانونی استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۳۶ هزارو ۳۰ تن ۷ درصد کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش از کل مراجعان به دلیل آسیب های ناشی از نزاع تا پایان تیرماه امسال ۲۱هزار و ۲۰۳تن مرد و ۱۲هزار و ۱۵۹تن زن بودند.
این گزارش می افزاید ،در تیرماه امسال نیز شمار مراجعان نزاع مراکز پزشکی قانونی با ۹ درصد کاهش نسبت به تیر ماه سال گذشته ۸هزارو ۸۵۶تن رسیده است .
در این گزارش پزشکی قانونی به مراجعه کنندگان نزاع توصیه کرده است که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.
همچنین باید افزود که دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.
برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.
در سال گذشته ۵۴۷ هزار و ۲۱ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این شمار مراجعه کننده ۳۷۵ هزار و ۶۴۴ تن مرد و ۱۷۱ هزار و ۳۷۷ تن زن بودند.
شمار مراجعان نزاع در سال گذشته با کاهش ۳ درصدی مواجه بود و از ۵۶۴ هزار و ۲۲۳ تن در سال ۱۳۹۴ به ۵۴۷ هزار و ۲۱ تن در سال گذشته کاهش یافت.
اجتمام **۲۱۸۱**۱۴۱۸
تنظیم :ناهیدحاجی خانی** ناشر: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 813 بازدید

بازدید دیروز: 1089 بازدید

بازدید کل : 2123210 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر