جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۱
 |  27/ شهریور/ 1396 - 7:57
  |   نظرات: بدون نظر
44 بازدید بازدید

۴۸ درصد میانسالان بجنورد تحت پوشش طرح خدمات نوین سلامت قرار گرفتند


مریم پورآدینه در روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۴۳ درصد از سالمندان نیز از این طرح خدمات دریافت کرده اند اظهارکرد: این خدمات به مدت چهار سال است که در مراکز بهداشتی هر شهرستان به شکل رایگان، در یک زمان و مکان ارئه می شود.
وی ادامه داد: در این طرح تمام نیازها و مشکلات جسمی و روانی فرد مورد پیگیری قرار می گیرد و در صورت لزوم برای رفع مشکلات سلامتی به کارشناس تغذیه، روانشناس و پزشک متخصص ارجاع می شود.
پورآدینه افزود: در طرح خدمات نوین سلامت خدماتی از قبیل بررسی تناسب اندام و مشاوره برای لاغری، اضافه وزن، چاقی و چاقی شکمی، ارائه مکمل ویتامین D رایگان، اندازگیری فشارخون، قندخون، چربی خون و خطرسنجی سکته قلبی و مغزی ارائه می شود.
وی ازدیگر خدمات ارائه شده در این طرح به غربالگری سه سرطان مهم با استفاده از روش های نوین شامل سرطان پستان، سرطان دهانه رحم برای زنان و سرطان روده بزرگ برای مردان و زنان اشاره کرد.
وی عنوان کرد: در زمان مراجعه به مراکز بهداشتی محل زندگی خود، برای تشکیل پرونده کارت ملی و سوابق بیماری، پرونده پزشکی، نتایج آزمایشگاهی قبلی و نتایج تصویر برداری های پزشکی قبلی خود را به همراه داشته باشید.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بجنورد از مهمترین هدف طرح خدمات نوین سلامت پیشگیری از بیماری های خطرناک دوره سلامت میانسالی را عنوان کرد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بجنورد گفت: اکنون ۵۳ درصد از جمعیت شهری و روستایی این شهرستان۳۰۰ هزار نفری از خدمات این مرکز برخوردار هستند این در حالی است که باید حداقل ۷۰ درصد از جمعیت تحت پوشش باشند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲ انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 998 بازدید

بازدید دیروز: 18040 بازدید

بازدید کل : 2187854 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر