چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰
 |  27/ شهریور/ 1396 - 9:25
  |   نظرات: بدون نظر
83 بازدید بازدید

محکومیت قاچاقچیان کالا و ارز در ایلام به پرداخت ۱۶ میلیارد ریال جزای نقدی


نعمت الله بیرانوند روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۰۴ پرونده در مدت یاد شده به شعب این اداره کل در شهرستان های مختلف وارد شد که پس از بررسی های صورت گرفته ۸۳ پرونده منجر به صدور رای و مختومه شده اند.
وی افزود: شعب رسیدگی کننده در نهایت قاچاقچیان کالا و ارز را به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۵۲۱ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۲۴۳ ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرده اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام مهم ترین پرونده رسیدگی شده در این مدت را مربوط به کشف محموله کشمش قاچاق از یک کامیون به ارزش بیش از ۲میلیارد ریال در مرز بین المللی مهران عنوان کرد.
بیرانوند یادآور شد: پس از بررسی دقیق کامیون مشخص شد بر خلاف آنچه در اسناد گمرکی ارائه شده بود، محموله حاوی کشمش سیاه از مبدا کشور تاجیکستان به مقصد عراق نبوده بلکه ۲ هزار و ۲۸۵ کارتن ۱۰ کیلویی از نوع کشمش زرد داخلی بود که به عنوان کالای جایگزین قصد خروج آنرا از کشور به شکل قاچاق داشته اند که در نهایت شعبه رسیدگی کننده خاطیان را به پرداخ بیش از ۱۳ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، چهار شعبه بدوی در ایلام و چهار شعبه نیز در شهرستان های سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف های حوزه تعزیرات حکومتی رسیدگی می کنند و رسیدگی به پرونده ها واصله در شهرستان های ایوان و ملکشاهی در شعبه ایلام، شهرستان سیروان در شعبه سرابله و شهرستان های بدره و آبدانان نیز در شعبه دره شهر انجام می شود.
سال گذشته ۲۰ پرونده قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال در این استان تشکیل شده است که مبلغ چندان قابل توجهی نیست.
خبرنگار و انتشار دهنده: حسن کهزادیان
۶۱۱۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15777 بازدید

بازدید دیروز: 21790 بازدید

بازدید کل : 2161243 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر