جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱
 |  26/ شهریور/ 1396 - 5:24
  |   نظرات: بدون نظر
76 بازدید بازدید

نشست سخنگوی قوه قضاییه از پرونده بنیتا تا افزایش قتل های فجیع


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در صد و هجدهمین نشست خبری با بیان اینکه متاسفانه آمار قتل های فجیع در سال ٩٦ نسبت به سال ٩٥ افزایش یافته است، گفت: یکی از دلائل وقوع این قتل ها سو‌ءاستفاده از فضای مجازی است.
وی افزود: برخی موارد مانند آثار فضای مجازی، امنیت مردم را مختل می‌کند.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: با کمال تاسف قتل های فجیع در سال ٩٦ از سال ٩٥ و همچنین آزار در برخی خانواده ها بیشتر شد ؛ نمی گویم همه بدلیل اثر فضای مجازی است اما با توجه به کار کارشناسی صورت گرفته، یکی از آثار سو فضای مجازی این جنایت هایی است که رخ می دهد البته عواملی چون استعمال مواد روانگردان هم تاثیر دارد.
وی ادامه داد: در اتوبان تهران قم قتلی که کشف شد ، قاتل انگیزه را نشستن پای فیلم های خشن فضای مجازی و استفاده از مواد روانگردان عنوان کرده است.

**تلفات جاده ای از موارد حقوق عامه است که باید سامان یابد
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه این قوه در زمینه حقوق عامه ورود بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: آنجا که عموم مردم حقی دارند ، این قوه به طور مشخص توسط دادستان و بازرسی کل کشور از سال قبل و امسال، بخصوص این ورود انجام می شود و دادستان کل کشور تلاش کرده این موارد را احصا و اولویت بندی کند تا به تناسب اولویت به آن بپردازد.
وی ابراز امیدواری کرد، همه مردم و دولت تلاش کنند تا (در این خصوص) به سرو سامان برسیم.
سخنگوی قوه قضاییه،، یکی از این موارد حقوق عامه را رسیدگی به تلفات و تصادفات جاده ای برشمرد و گفت: در همه دنیا تصادف هست اما در ایران خیلی زیاد است و با اصلاح راه ها، با کنترل فنی بیشتر و بهتر وسائل حمل و نقل، با متعهدتر کردن شرکت های حمل و نقل و اموری که می تواند در کاهش تلفات جاده ای کمک کند ، کمتر از این می توانیم تصادف داشته باشیم.

**صداوسیما برای گرفتن پول، از هر موسسه ای تبلیغ نکند
وی مساله دیگر قابل توجه را سرمایه های کوچک مردم دانست و گفت: اگر اشتغال نباشد و جایی برای استفاده از این سرمایه های کوچک وجود نداشته نباشد مردم سرمایه خود را دست شرکت های لیزینگی مانند برخی موسسات پولی و بانکی و خودرو می دهند.
محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: دولت باید بستری فراهم کند تا مردم سرمایه خود را در جای قابل اطمینان به کار گیرند و از مؤسساتی که تشکیل می شود و از مردم پول می گیرد، مراقبت کند؛صداوسیما هم توجه کند تا برای پول گرفتن از هر موسسه ای تبلیغ نکند. خود مردم هم باید توجه بیشتری بکنند.

**بهشتی بدلیل ارتکاب جرم امنیتی به ٥ سال حبس محکوم شد
محسنی اژه ای درباره بازداشت برخی افراد که رسانه های معاند این بازداشت ها را صنفی می دانند مانند بهشتی (محمود) گفت: کسی بدلیل صنفی بازداشت نمی شود مثلا بگویند فردی به عنوان بهایی بودن، خبرنگار یا معلم بودن بازداشت شده اند ، درست نیست؛ تفاوتی نمی کند چه کسی دارای چه تفکر، حرفه و مذهبی باشد و بعنوان حرفه و مذهب خاص بازداشت نمی شود
وی ادامه داد: اگر روزنامه نگاری بخاطر ارتکاب جرم بازداشت شد بدلیل خبرنگار بودن نیست.
محسنی اژه ای گفت: بهشتی بدلیل جرم امنیتی به ٥ سال حبس محکوم و حکم او قطعی شده است.

**صدور حکم قصاص نفس برای متهم ردیف اول پرونده بنیتا
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه حکم عاملان قتل بنیتای هشت ماهه صادر شده است، گفت:طبیعی است این حکم باید ابلاغ شود و قابل تجدیدنظر است.
وی درباره حکم متهم ردیف اول ادامه داد: این متهم به قصاص نفس محکوم شد البته احکامی چون تبعید هم داشتیم.

**متهم ردیف دوم تبرئه نشد
محسنی اژه ای درباره اتهامات دیگر متهم پرونده بنیتا گفت: دادگاه جرایم دیگر متهم ردیف دوم مانند معاونت را تایید و برای آنها حکم صادر کرده است.
وی اضافه کرد: برای متهم ردیف دوم قتل عمد در دادسرا اثبات نشده است اما برای جرم های دیگر حکم سنگین صادر شده است.
به گزارش ایرنا ، ٢٩ تیر امسال خبر ربوده شدن دختر بچه هشت ماهه‌ای در شبکه‌ های اجتماعی دست به دست شد تا اینکه پس از ٦ روز و با وجود همه تلاش‌ها، جسد این دختربچه در خودروی به سرقت رفته پدرش در پاکدشت ورامین کشف شد.
پلیس آگاهی تهران، ربایندگان خودرو و کودک هشت ماهه را دستگیر و با حضور متهمین در مقابل منزل این کودک، صحنه جرم با حضور مأموران پلیس آگاهی بازسازی شد.
عاملان قتل این کودک هشت ماهه بعدا مدعی شدند بعد از سرقت خودرو و گذاشتن آن در پاکدشت، موضوع را به مأموران نیروی انتظامی اطلاع دادند و اقدامی برای نجات جان کودک انجام نشد اما بلافاصله این ادعای کذب آنان نخست از سوی مأموران نیروی انتظامی و سپس از سرپرست دادسرای جنائی استان تهران رد شد.

** خاوری برگردد به نفعش است
محسنی اژه ای درباره محاکمه غیابی خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی که به کانادا گریخته است، گفت: دادگاه برای او بصورت غیابی تشکیل شده و با همه تلاش هایی که انجام شده نتوانستیم او را به کشور برگردانیم.
وی ادامه داد: اگر خاوری برگردد به نفع خودش است چون متهم با حضور خود بهتر می تواند دربرابر اتهامات وارده از خود دفاع کند.

** صدور کیفرخواست برای پزشک معالج مرحوم کیارستمی
محسنی اژه ای درباره پرونده پزشک مرحوم کیارستمی ، گفت: پرونده در دادسرا رسیدگی و علیه پزشک معالج کیفرخواست صادر شده است.
وی با ابراز بی اطلاعی از رسیدگی پرونده در دادگاه کیفری یک یا جایی دیگر ادامه داد: پرونده به دادگاه رفته و نمی دانم آیا زمانی برای رسیدگی تعیین شده است یا نه.

** ٦ وزیر از ١٢ وزیر گزارش پایان دوره خود را اعلام کردند
معاون اول قوه قضاییه درباره گزارش اموال دولت یازدهم ، اظهارکرد : از ١٢ نَفَر دولت دوازدهم ٩ نَفَر فهرست اموال خود را اعلام کردند؛ ٧ نَفَر هم از دولت قبلی و هم فعلی بودند و از افرادی که سر وقت گزارش اموال خود را اعلام کرده اند، تشکر می کنم.
وی ادامه داد: در دولت یازدهم هم شش وزیر فهرست اموال خود را اعلام کردند.

**آتش سوزی عمدی در شبکه بهداشت شیروان
محسنی اژه ای درباره حادثه آتش سوزی شبکه بهداشت شیروان و گزارش سازمان بازرسی مبنی بر عمدی بودن این حادثه گفت: اینکه این آتش سوزی طبق گزارش کارشناسان ، عمدی بوده، صحت دارد و فردی هم به همین منظور بازداشت شده است.
وی اضافه کرد: اینکه او کار آتش سوزی را انجام داده، اثبات نشده است اما در مجموع تخلف او کشف شده است.
سخنگوی قوه قضاییه درباره تذکر وزارت اطلاعات به برخی افراد در ارتباط با آمدنیوز، گفت: افرادی که با جریان های ضد انقلاب خارج از کشور در ارتباط هستند، شاید خبر نداشته باشند چون این امکان هست نداند این فرد یا سازمان ضدانقلاب است، می توان به او تذکر داد تا مطالب خود را به این فرد یا سازمان نگوید.
وی اضافه کرد: درخصوص شبکه های تلگرامی و اینکه دادستانی در نامه ای به وزارت اطلاعات اقدام کرده است یا نه، اطلاعی ندارم.

** آخرین وضعیت پرونده شنود اشباح
معاون اول قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده نویسنده کتاب ' شنود اشباح' گفت: تا آنجا که پیگیری کردم حکمی صادر نشده است اما جلسه ای برگزار شد و باید جلسه ای دیگر برگزار شود.
وی درباره بازداشت بودن یا نبودن متهمان ، اضافه کرد: متهمان اول بازداشت نبودند اما اینکه بعدا به تشخیص دادگاه بازداشت شده باشند، اطلاعی ندارم.

** موضوع کودک آزاری در کرج
محسنی اژه ای درباره اظهارات نسرین ستوده که خود را وکیل مادری می داند که کودکش توسط پدر کودک آزاری و از این اتهام تبرئه شده است، گفت: این موضوع را از دادستان البرز جویا شدم و گفت که این مطالبی که به این نحو بیان شده با این جزئیات ، کذب محض است؛
اینها خانواده ای هستند که باهم اختلاف دارند و بچه ای دارند که در اختیار مادر است و دادگاه حکم داده هفته ای یک بار پدر با بچه ملاقات کند آنهم محل ملاقات یا در دادگستری یا در جایی که دادگاه تعیین می کند، باشد.
وی اضافه کرد: به گفته دادستان کرج، این وکیل که این مسئله را مطرح کرده وکیل رسمی هیچ یک از طرف مسئله نیست و اینکه مادربزرگ کودک بازداشت شده است ، دروغ است.

** صدور کیفرخواست برای پرونده دکل نفتی
سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده دکل نفتی، گفت: برای این پرونده کیفرخواست صادر شد به دادگاه رفت ؛ دادگاه در حال مطالعه پرونده است .
وی ادامه داد: پرونده سنگین است و متهمان می توانند وکیل داشته باشند و برای همین تعیین وقت دادگاه ، کمی زمان بر است.

** ماده اول قانون گزارش اموال مسئولان در حال اجراست
محسنی اژه ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اصل ١٤٢ قانون اساسی و گزارش فهرست اموال مسئولان و اینکه آیا قانون جدید مصوب مجلس دراین رابطه اجرا می شود یا نه، گفت: مواردی مورد اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان بود که به مجمع تشخیص مصلحت رفت.
وی ادامه داد: در مجمع تشخیص مصلحت، بیش از موارد اختلاف نظر شورای نگهبان و مجلس به آن پرداخته شد و درحالی که مجمع باید به همان موارد اختلافی می پرداخت.
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مجمع به این نتیجه رسید اگر بخواهد به موارد اختلافی مصوب مجلس و مخالفت شورای نگهبان بپردازند، مصوبه رد خواهد شد و اگر بخواهند بیش از این ورود کنند در اجازه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست ، اضافه کرد: لذا آنان اجازه ای از رهبری گرفتند تا در مواردی بیشتر از موارد اختلافی بپردازند؛ اکنون ماده یک قانون در حال اجراست اما نسبت به موارد بعدی ،مشکلات مدنظر رفع نشده و هنوز قسمت های دوم این مجموعه اجرا نمی شود.
وی ادامه داد: راجع به سمت های افراد و مسئولان که در مجمع تصویب شده اختلاف نظر است و گفته شده خود قوه قضائیه آیین نامه ای بنویسد و این موضوع هنوز تکمیل نشده است.

**تکذیب برکناری قاضی پرونده زنجانی
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه درباره پرونده بابک زنجانی گفت: احتمالا آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده مرتبط با بابک زنجانی بزودی برگزار می شود و قاضی رسیدگی کننده به این پرونده نیز کنار گذاشته نشده است.
وی در پاسخ به سوْال خبرنگاری مبنی براینکه برخی اخبار ناموثق حکایت از کنار گذاشتن قضایی از پرونده بابک زنجانی دارد، گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد.
وی ادامه داد: در بدو امر قاضی سراج رییس دادگاه تعیین شد که با توجه به کسب سمت ریاست سازمان بازرسی کل کشور ، طبیعتا پرونده به قاضی دیگر واگذار شد و سراج نه کنار رفت و نه کنار گذاشته شد.
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد هیچ قاضی در پرونده بابک زنجانی کنار گذاشته نشده است و گفت: پرونده توسط قاضی صلواتی در دادگاه بدوی رسیدگی و حکم صادر شد که حکم بدوی در دیوان عالی کشور نقض و برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع شد.
وی ادامه داد: اکنون پرونده در شعبه هم عرض توسط قاضی مقیسه درحال رسیدگی است و احتمالا آخرین جلسه هم بزودی تشکیل می شود.

**اظهارات محسنی اژه ای درباره تکیه گاه مردم بودن قوه قضاییه
سخنگوی قوه قضاییه با توجه به سخنان مراجع عظام مینی بر تکیه گاه مردم بودن قوه قضاییه، گفت: قوه قضاییه باید پناه مردم باشد و مقام معظم رهبری بارها فرمودند اگر به کسی ظلم شده باید احساس کند ملجایی برای تظلم خواهی اوست و تلاش قوه قضاییه هم همین است.
وی با ذکر چند نکته ادامه داد: کسانی که به دادگاه مراجعه می کنند یکی شاکی است و یکی متشاکی عنه و حکم اگر به نفع کسی صادر شده آن یکی می گوید عادلانه نبوده است.
وی اضافه کرد: ادعا نمی کنم هرحکمی که صادر می شود همه راضی هستند اما این دلیل نیست که همه اینها حق را می گویند.

** دلیل تاخیر محاکمه غیابی خاوری
سخنگوی قوه قضاییه درباره اینکه چرا محاکمه غیابی با تاخیر بوده و آیا ابزار لازم برای اجرا
وجود دارد، گفت: دلیل تاخیر محاکمه غیابی این است که اگر محکوم به حبس شود ، دست ما نیست.
وی ادامه داد: اینکه ابزار لازم برای اجرای حکم داریم یا نه باید بگویم اگر فرد محکوم به حبس شود ، دست ما نیست اما اگر به ردمال محکوم شود در کشور اموالی دارد که بتوان باز پس گرفت.

**کیفرخواست پزشک تبریزی صادر شد و پرونده به دادگاه رفت
محسنی اژه ای در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت پرونده پزشک تیریزی و با توجه به اینکه یکسال از این ماجرا گذشته است، گفت: یکسال قبل اتفاقی افتاد و افرادی از بستگان خود این آقا مردند ؛ باید بررسی شود خودشان مردند ، قتل عمد بوده یا نبوده که اینها را باید پزشک جواب دهد؛ البته در این میان بازپرس هم سوْال جواب هایی انجام می دهد.
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه متهم نخست گفته بود غذای نذری گرفتم ، ادامه داد: این اظهارات دروغ بود؛ برای این پرونده کیفرخواست صادر و تعیین وقت شد ؛ اواخر ماه آینده محاکمه صورت می گیرد؛ البته استفساری کرده بودند که پاسخ آن هم آمده است.

** اتهام دو خبرنگار بازداشت شده امنیتی است
محسنی اژه ای اتهام دو خبرنگار که اخیرا بازداشت شده را امنیتی عنوان کرد و گفت: این پرونده در مرحله دادسرا در حال رسیدگی است .
وی درباره تمدید قرار بازداشت یکی از این متهمان گفت: اگر طبق قانون متهم یک ماه بازداشت باشد و تا صدور کیفرخواست نیاز به بازداشت بیشتر باشد، تمدید قرار برای او صادر می شود.

** دادگاه متهمان پرونده ریخته گران ادامه دارد
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره پرونده ریخته گران گفت: پرونده ریخته گران ٤٥ متهم دارد و درحال رسیدگی است.
وی افزود: رسیدگی به این پرونده در دادگاه انقلاب همچنان ادامه دارد و هنوز جلسات آم پایان نیافته است.

** رفع تصرف بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی
محسنی اژه ای درباره تصرفات به اراضی و کوه خواری و مواردی از این دست، گفت: زمین خواری و کوه خواری از جمله مسائلی است که در استان های مختلف با آن درگیر هستیم و دولت در این زمینه حتما باید اقدام جدی انجام دهد.
وی اضافه کرد: بویژه در استان های شمالی که درصدد تخریب نشدن جنگل هستیم اما معمولا صاحب آن ساختمان از جایی مجوز ساخت و ساز گرفته است گرچه مرجع صادر کننده مجوز، مرجع صالحی نبوده است و از دولت می خواهیم این موضوع را ساماندهی کند.
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه براساس گزارش شش ماهه از ۳۱ استان که ۲۰ استان تکمیل شده بود، ۱۸ هزار و ۲۴۷ هکتار از زمین های ناصحیح تصرف شده، رفع تصرف شده است، گفت: ۲ هزار و ۹۶۹ هکتار از این مقدار، مربوط به زمین های واقع در استان تهران بوده است و بیش از ۳ هزار قلع و قمع از این ۲۰ استان در این ۶ ماه انجام شده است.

** کشف حدود ۱۶۱ هزار کیلو مواد مخدر در نیمه نخست امسال
معاون اول قوه قضائیه مواد مخدر سنتی و صنعتی را یکی از معضلات دنیا و کشور ایران برشمرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۶۰ هزار و ۹۴۵ کیلو مواد مخدر در کشف و پرونده ها برای رسیدگی به دادسرا گزارش شده است که از این میزان، سه هزار کیلو هروئین، ۲۲۹ کیلو شیشه و ۱۱۱ کیلو کراک بود.
وی تاکید کرد: مصرف این مواد مخدر تاثیر سویی به همراه دارد و وجود فرد معتاد بسیاری از خانواده ها را آزار می دهد.

** صدور کیفرخواست برای ۱۲ متهم پرونده گمرک بوشهر
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره دستگیری برخی افراد در گمرکات بویژه گمرک بوشهر و آخرین وضعیت این پرونده، اظهارکرد: یکی از مسائل مهم در کشور، موضوع قاچاق است که دستگاه های مختلف نیروی انتظامی، تعزیرات، و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش می کنند؛ این موضوع (قاچاق) به تولید داخلی لطمه می زند .
وی افزود: اگر در گمرک ، دادسرا، تعزیرات و انتظامی تخلفی مشاهده شود باید بصورت اشد با آن برخورد کرد و متاسفانه در پرونده گمرک بوشهر ۱۲ نفر دستگیر شده اند که ۶ نفر آن، از عوامل گمرک و ۶ نفردیگر صاحب بار هستند که با رشوه می خواستند بار خود را ترخیص کنند.
محسنی اژه ای ادامه داد: (در این رابطه) برخی افراد در تهران و قزوین تحت تعقیب قرار گرفته اند و تعدادی پرونده هم در تعزیرات هست که آمار آن را ندارم.

** پرونده احمدی نژاد در دیوان محاسبات
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سئوال که برای احمدی نژاد در دیوان محاسبات هفت حکم صادر شده و آیا این دیوان می تواند این احکام را صادر کند، گفت: دیوان اختیارات مربوط به خود را دارد و در چارچوب اختیارات خود اگر کارکنان دولت تخلفی انجام دهند به آن رسیدگی می کند.
وی افزود: از مواردی که به آن اشاره کردید، اطلاعی ندارم ولی اگر در دیوان محاسبات به مواردی برسند و تشخیص بدهند که جرمی واقع شده باشد به دستگاه قضاییه می فرستند و اگر تخلفی انجام گرفته باشد توسط دادگاه های این دیوان به آن رسیدگی می کنند.

** تشکیل پرونده حقوق های غیرمتعارف توسط قوه قضاییه
محسنی اژه ای در باره وضعیت پرونده حقوق های غیرمتعارف گفت: آنچه که در مورد پرونده حقوق های غیر متعارف در دیوان محاسبات اتفاق افتاده خبر ندارم ولی از ناحیه دولت و دیوان محاسبات، فردی به عنوان نجومی بگیر و متهم به قوه قضاییه معرفی نشده و این قوه براساس گزارش های بازرسی کل کشور و برخی دستگاههای دیگر، پرونده های افراد نجومی بگیر را تشکیل داده است.
معاون اول دستگاه قضا افزود: برای برخی از این افراد قرار مجرمیت از ناحیه دادسرا صادر شده و اگر دادگاه هم تشخیص داد که جرمی صورت گرفته، مجازات خواهند شد و برخی نیز شاید جرمی مرتکب نشده باشند ولی به لحاظ این که تخلفی صورت گرفته، باید پول را برگردانند.
محسنی اژه ای با بیان این که دیوان محاسبات عنوان کرده که هیچ فردی از نجومی بگیران مشکل قانونی نداشته است، افزود: سئوال من این است و تا کنون نیز هیچ دستگاه مسئولی به آن پاسخ نداده است که آیا تمام بانک ها و شرکت هایی که مدیران عامل و اعضای هیات مدیره آن پاداش های پایان سال که بعضی از آنها ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان گرفته بوده اند، سود ده بوده یا خیر؟
سخنگوی قوه قضاییه در باره برخورد قضات با صاحبان پرونده های قضایی نیز گفت: ریاست قوه قضاییه به صورت مکرر در جلسات خصوصی و عمومی قضات را به صبر و خویشتنداری در دادگاهها دعوت کرده و معاونت فرهنگی قوه قضاییه نیز برنامه های فرهنگی و جلسات اخلاق را برای قضات برنامه ریزی کرده است.
**فعالیت دولت یازدهم در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی موفقیت آمیز بوده است
معاون اول قوه قضاییه با بیان این که ماموریت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به عنوان یک ستاد هماهنگ کننده در دولت یازدهم موفقیت آمیز بوده است، افزود: دولت یازدهم نسبت به دولت های دیگر در این امر فعال تر بوده ولی این که چرا در دولت دوازدهم این ستاد تشکیل نشده است شاید به این دلیل بوده که هنوز دولت در حال استقرار است.
وی افزود: شاید به لحاظ ساختاری این ستاد به عنوان ستاد هماهنگ کننده نیاز به بازنگری نداشته باشد اما با توجه به تغییر دولت ها باید در بعضی روش های این ستاد بازنگری شود و مواردی که نیاز به تقویت دارد را بیشتر رسیدگی کنند.
اجتمام** ۷۳۲۹** ۱۵۶۹
خبرنگاران: لیلا اسماعیل نژاد و حسن حیدری ** انتشار: علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 218 بازدید

بازدید دیروز: 1038 بازدید

بازدید کل : 2188112 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر