سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹
 |  25/ شهریور/ 1396 - 9:21
  |   نظرات: بدون نظر
56 بازدید بازدید

رشد سازش درپرونده های حل اختلاف گلستان/۳۷۸زندانی جرائم مالی درانتظار یاری


براساس اعلام صبح شنبه دادگستری به ایرنا احمد جعفری در جمع اعضای ستادی شوراهای حل اختلاف استان بر فعالیت قانونمند شوراها تاکید کرد و افزود: امسال بیش از۳۴ هزار پرونده وارد شعب این شورا شده است که ۳۹ درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی استان گسلتان را تشکیل می دهد.
وی؛ رویکرد سازشی در پرونده های قابل سازش، آموزش اعضا و استفاده از نیروهای توانمند برای ترغیب طرفین به آشتی را ازعلل افزایش مصالحه در سال جاری برشمرد و گفت که اعضای شورا به عنوان بازوی دستگاه قضایی تلاش دارند که از افزایش پرونده در محاکم کاسته شده و قضات دادگاه ها فرصت بیشتری برای رسیدگی به پرونده های پیچیده داشته باشند.
جعفری؛ بازرسی های دوره ای ازشعب شوراها به منظور پایش کمی و کیفی عملکرد اعضا، برگزاری دوره های آموزشی برای توانمند سازی و به روز کردن دانش حقوقی و قضایی اعضا را از دیگر برنامه های مستمرشورا بیان کرد و اظهار داشت که ۸۹۷ عضو و ۶۸ قاضی در شعب شوراهای حل اختلاف سالانه نزدیک به ۶۰ هزار پرونده را که ماهیت قضایی پیچیده ندارند، رسیدگی می کنند.
به گفته وی؛ ۱۰۶ شعبه شهری و ۳۵ شعبه روستایی شورای حل اختلاف در گلستان فعال است.

** فراهم شدن مقدمات آزادی ۳ زندانی جرائم مالی/ ۳۷۸ نفر چشم انتظار آزادی
همچنین براساس اعلام دادگستری، هادی هاشمیان رییس دادگستری کل گلستان از فراهم شده مقدمات آزادی سه نفراز مددجویان جرائم مالی وغیرعمد مانند مهریه خبر داد و گفت: بدهی این افراد افزون بر یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال بود که شاکیان بیش از ۴۳۰ میلیون ریال آن را بخشیدند.
وی در جلسه ستاد دیه استان افزود: ۸۱۰ میلیون ریال از بدهی این افراد از محل اعتبارات ستاد دیه تامین شد و مابقی را نیز خود این افراد تامین کردند.
به گفته وی؛ با آزادی این سه نفر، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد که امسال با کمک ستاد دیه ، خیراندیشان و گذشت شاکیان آزاد شده اند به ۹۲ نفر رسید.
وی اضافه کرد: همچنان ۳۷۸ زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک نیکوکاران برای آزادی هستند.
در این نشست حمید وسکوئی به عنوان مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گلستان معرفی و از تلاش های سعید طالبی قدردانی شد.
۱۶۴۸
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 516 بازدید

بازدید دیروز: 865 بازدید

بازدید کل : 2192104 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر