چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷
 |  22/ شهریور/ 1396 - 3:26
  |   نظرات: بدون نظر
70 بازدید بازدید

ورودی زندان ها سالانه ۱۰ درصد باید کاهش یابد/انتقال یک زندان از البرز


به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در زندان مرکزی کرج، افزود: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته برای انتقال زندان ها تصویب شد، اما تاکنون تخصیص آن صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد:در صورت تخصیص بودجه مورد نیاز تا پایان امسال از ۲ زندان قزلحصار و رجایی شهر که مربوط به استان تهران هستند، یکی از آنها به تهران منتقل می شود.
جهانگیر گفت: وجود این ۲ زندان سبب بروز مشکلاتی برای استان البرز شده به همین منظور کارگروهی تشکیل و از روز شنبه هفته آینده موضوع پیگیری انتقال زندانیان به تهران در دستور کار قرار می گیرد.
وی ادامه داد: با همکاری دولت سعی می شود تا زندانیان تهران در خود تهران مستقر شوند تا مشکل حاشیه نشینی که ناشی از زندان های استان تهران مستقر در البرز است، حل شود.
مشاور رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش زندانیان با استفاده از ظرفیت های قانونی و مجازات جایگزین حبس اشاره کرد و اظهار داشت:با این تمهیدات صورت گرفته کاهش ۵درصدی ورودی به زندان ها در سال گذشته داشته ایم که البته رضایت بخش نیست.
جهانگیر ادامه داد: سالیانه باید طبق پیش بینی ها حداقل ۱۰درصد کاهش ورودی زندانیان و موجودی داشته باشیم.
وی در ادامه در خصوص دردستور کار قرار گرفتن ۷بازداشتگاه برای استان البرز، اظهار داشت: برای احداث این بازداشتگاه ها نیاز به ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار است که پیش بینی اعتبار برای احداث این بازداشتگاه ها کمتر از پنج درصد بوده است.
رییس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد:در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز عملیات اجرایی احداث این بازداشتگاه ها اغاز می شود.
استان البرز ۴ ندامتگاه دارد که ۲ندامتگاه قزلحصار و رجایی شهر مربوط به استان تهران است.
۷۴۱۴/۱۵۳۵خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15923 بازدید

بازدید دیروز: 21790 بازدید

بازدید کل : 2161389 بازدید

افراد آنلاین: 8 نفر