دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۴
 |  22/ شهریور/ 1396 - 12:43
  |   نظرات: بدون نظر
114 بازدید بازدید

نخستین کنگره بین المللی حقوق ایران در روزهای سوم و چهارم آبان ماه برگزار می شود


به گزارش ایرنا، ایرج گلدوزیان دبیر علمی کنگره بین المللی حقوق و حقوق شهروندی ایران روز چهارشنبه گفت: این کنگره بین المللی با دعوت از مقام های ملی از جمله رئیس جمهوری در روزهای ۳ و ۴ آبان ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد: این رویداد با حمایت ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وزارتخانه ها و دانشگاه های سراسر کشور و به منظور آشنایی و ارتقای سطح آگاهی، شناخت کارکنان و مدیران و کارگزاران دولت نسبت به آن در صیانت از حقوق شهروندی است.
گلدوزیان یادآور شد: طبق سخنان رئیس جمهوری منشور حقوق شهروندی به منظور رعایت و پیشبرد حقوق اساسی ملت ایران تدوین شده است بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم تحقق و اجرای این مهم در جامعه، کنگره بین المللی حقوق ایران به واکاوی دقیق و اجرایی شدن فصول این منشور پرداخته است.
دبیرعلمی کنگره بین المللی حقوق و حقوق شهروندی ایران خاطرنشان کرد: این رویداد با نگاه کاملا تخصصی و کاربردی نسبت به مسایل مطرح شده حقوقی در ایران و با حضور بزرگان و اساتید به نام علم حقوق کشور با هدف ارایه خروجی های این کنگره به مجلس و دولت به منظور بهره مندی مناسب و کاربردی از آن انجام می پذیرد.
وی به پنل های تخصصی در این کنگره اشاره کرد و گفت: ۲۳ پنل تخصصی براساس ۲۳ فصل منشور حقوق شهروندی با مشارکت وزارتخانه ها با توجه به وظایفشان در ارتباط با هر بند از منشور، در راستای واکاوی دقیق و اجرایی شدن فصول این منشور برگزار می شود.
دبیرعلمی کنگره بین المللی حقوق و حقوق شهروندی ایران افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، نیرو، بانک مرکزی، سازمان حفاظت از محیط زیست، ثبت اسناد و املاک کشور، تامین اجتماعی، امور اراضی کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام و انجمن جرم شناسی برای برگزاری پنل های تخصصی اعلام آمادکی کرده اند.
گلدوزیان یادآور شد: در این رویداد آموزش گام به گام مفاد کامل مصوبه شورای عالی اداری جهت اجرای آن در دستگاه های اجرایی کشور می باشد تا شرکت کنندگان بتوانند با آگاهی از مفاد این مصوبه نقش موثری در راهبری دستگاه های متبوعشان ایفا کنند.
وی افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ مقاله دریافت شده است که ۱۰ مقاله به عنوان سخنرانی، ۱۹ مقاله به عنوان پوستر، ۳۶۵ مقاله به عنوان چاپ در کتابچه همایش پذیرفته شده که در کنار پنل های تخصصی و کارگاه های آموزشی، پنل ارایه مقالات برگزیده در نظر گرفته شده است.
گلدوزیان ادامه داد: فصول و مواد مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری در بخش های مختلف این گنگره از جمله پنل های تخصصی، کارگاه های آموزشی توسط اساتید و حقوقدانان به نام کشور برای کارکنان دستگاه های اجرایی که به عنوان نماینده آن دستگاه در این رویداد حضور دارند، جهت ارتقا سطح آگاهی و وظایف آنها نسبت به حقوق شهروندان تبیین و آموزش داده خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این رویداد بزرگ اهی برای ارایه راهکارهای تخصصی و کارآمد جهت اجرایی شدن حقوق شهروندی در تمامی بخش های جامعه، به ویژه دستگاه های اجرایی باشد.
وی در ادامه یادآور شد: پژوهشگران می توانند با توجه به محورهای ارایه شده مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی www.Lawi.ir به دبیرخانه ارسال کنند و از علاقمندان دعوت می شود تا جهت کسب اطلاعات تکمیلی به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های ۲۱-۳۳۶۹۹۰۹۳ الی ۴ و ۰۲۱۳۶۶۲۱۳۱۸الی ۹ تماس بگیرید.
سیام**۱۰۵۸** ۱۳۳۶
تنظیم: محمد افضلی** انتشار: مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 782 بازدید

بازدید دیروز: 1089 بازدید

بازدید کل : 2123179 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر