جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
سرویس: مقالات
 |  22/ شهریور/ 1396 - 8:15
  |   نظرات: بدون نظر
134 بازدید بازدید

معاون سپاه خراسان شمالی: صیانت از انقلاب، بزرگ ترین معروف امروز است


به گزارش ایرنا سرهنگ محمدرضا شجاع چهارشنبه در نشست برنامه ریزی احیا امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر حمایت از بقا و دوام نظام اسلامی اظهار کرد: حفظ، حراست و صیانت از آرمان های انقلاب امروز باید به عنوان معروف بزرگ مورد توجه باشد.
وی افزود: امسال، هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با هفته دفاع مقدس متقارن شده است و برنامه های آن با شعار نهضت حسینی، امر به معروف، نهی از منکر و ارزش های انقلاب پیگیری می شود.
معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تمام نهادها و دستگاه ها برای تداوم و بقای انقلاب تلاش دارند اما دشمن نیز کار خود را می کند و دشمنی هایش ادامه دارد.
وی اظهار کرد: متاسفانه تا از امر به معروف و نهی از منکر صحبت می شود، مسئله حجاب و پوشش به ذهن متبادر می شود در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که در تمام ارکان زندگی باید وجود داشته باشد.
سرهنگ شجاع خاطرنشان کرد: در نظام اداری آسیب های مختلف اخلاقی و مالی وجود دارد که باید به به فراخور هر کدام، معروفات گسترش یابد.
وی با بیان اینکه برگزاری برنامه هی مختلف فرهنگی و نشست ها برای تحقق اهداف امر به معروف و نهی از منکر تاثیر گذار است تاکید کرد: نشست ها باید خروجی مناسب داشته باشد.
معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر نباید خط کشی وجود داشته باشد اظهار کرد: نباید اصلاح طلب و اصول گرا، بی حجاب و باحجاب، جناح بندی و قطب بندی ها در این زمنیه تاثیر گذار باشد.
سرهنگ شجاع گفت: رهبر معظم انقلاب نیز جناح بندی ها را قبول ندارند و اکنون این قطب بندی و جناح بندی ها مسبب مشکلاتی در جامعه شده است.
وی امر به معروف و نهی از منکر زبانی تاکید کرد و گفت: اگر شاهد بدفرهنگی ها و دست درازی ها به بیت المال هستیم این منکر ها ناشی از این است که نگفته ایم.
معاون اجرایی سپاه جواد الائمه خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون زمان گفت و گو میان اعضای خانواده ۱۲ دقیقه اعلام شده است و این مناسب نیست که اعضای خانواده ارتباط کلامی ناچیز داشته باشند.
سرهنگ شجاع با تاکید بر اینکه همه در برابر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر موظف هستیم گفت: امر به معروف و نهی از منکر، امروز فردی، سازمانی و اجتماعی است و همه باید در کنار هم باشیم.
وی بر آموختن شیوه های درست امر به معروف و نهی از منکر تاکید و تصریح کرد: امر به معروف باید با زبان نرم بیان شود تا تاثیر گذار باشد.
وی افزود: امر به معروف این نیست که با نزاع، درگیری، رفتن به پاسگاه و دادگاه و حضور نیروی انتظامی همراه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست بر استفاده از توان نخبگان در تحقق احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود.
حسین فرخنده در باره برنامه های تدارک دیده شده در هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان اظهار کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نشست های علمی، مسابقات کتابخوانی، ناختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر از برنامه ای این هفته است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 656 بازدید

بازدید دیروز: 1038 بازدید

بازدید کل : 2188550 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر