جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
 |  22/ شهریور/ 1396 - 7:16
  |   نظرات: بدون نظر
97 بازدید بازدید

سرمایه گذاری مولد مورد حمایت قوه قضاییه است


به گزارش ایرنا، محمدباقر الفت روز چهارشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام یکی از مهم ترین عوامل ایجاد کننده بروز جرائم را تنگناهای اقتصادی عنوان و اظهار کرد: با تلاش جمعی مردم و مسئولان در حوزه های مختلف اقتصادی و تحقق خودکفایی ، نظام اسلامی در مسیر تعالی و پیشرفت گام خواهد برداشت.
وی افزود: تحقق این امر در سایه رشد سرمایه گذاری امکان پذیر است و دستگاه قضا نیز تلاش دارد محیطی را برای سرمایه گذاران مشروع ایجاد کند تا آنها با اطمینان خاطر سرمایه های خود را در جهت رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار اشتغالزا بکار گیرند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد: برای حمایت از سرمایه گذاران نیاز است سرمایه گذاران مشروع را شناسایی و از آنان حمایت کنیم، سرمایه گذارانی که چرخ اقتصاد کشور را به چرخه در آورند و در واقع بتواند یک پازل از مقوله مهم اقتصاد مقاومتی مورد تاکید معظم له را تکمیل کند.
الفت یکی از مهم ترین حوزه های سرمایه گذاری را در بخش جذب گردشگران عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی استان اصفهان اقدام به طرح پلیس ویژه گردشگران کرده است که می تواند در امنیت گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد و دستگاه قضا نیز آمادگی دارد از این گونه برنامه ها حمایت کند.
وی همچنین به مقوله پیشگیری از بروز جرائم پرداخت و گفت: باید به سمتی حرکت کرد که مردم در این زمینه پیشقدم و با اجرای قوانین و مقررات خود را ملزم به رعایت آن بدانند تا قانونگرایی در بین آحاد افراد جامعه حاکم باشد.
معاون اجتماعی قوه قضاییه بر تعامل و هم اندیشی میان دستگاه های متولی در این زمینه تاکید و یادآور شد: کار پیشگیری یک کار فرا قوه ای است، اگر اعضای شورا نسبت به انجام امور محوله اهتمام داشته باشند و فرآیند امور نیز در زمان مناسب شکل بگیرد می توانیم برآیند بهتری بدست آورده و با اشتراک گذاری دیدگاه ها به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.
الفت با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید به سمت کاهش ۱۰ درصدی بروز آسیب های اجتماعی حرکت کنیم ، افزود: رسیدن به نقطه مورد نظر بدون هماهنگی تمامی ارگان های مسئول امکان پذیر نیست.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر لزوم مرجع بودن تصمیمات شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان ها تاکید کرد و خواستار برگزاری مستمر جلسات این شورا شد تا با رصد مشکلات هر استان بتواند تصمیمات مقتضی را برای رفع آنها اتخاذ کند.
معاون اجتماعی قوه قضائییکی از برنامه های این معاونت را اجرای طرح نماد و غربالگری در محیط های دانش آموزی برشمرد و گفت: در هر استان هفت دبیرستان به عنوان نمونه و الگو برای اجرای این طرح انتخاب شده اند که پس از ارزیابی نتایج حاصله نسبت به بسط و گسترش آن در سایر مناطق اقدام خواهیم کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به برنامه های این حوزه در استان ایلام اشاره کرد و یادآور شد: پیگیری اجرای برنامه پیشگیری از خشونت، هماهنگی در نهادینه سازی آموزش های پس از ازدواج، برگزاری کارگاه مهارت آموزی، پیگیری اجرای شیوه نامه اجرای دستورالعمل حمایت از خانواده و طرح مهارت ویژه زندانیان از جمله برنامه های مدنظر جهت پیشگیری در استان ایلام است.
الفت به بحث خودکشی در کشور و در استان ایلام اشاره کرد و گفت: اعضای شورای پیشگیری در استان ها باید با انجام کارهای پژوهشی ضمن شناسایی دلایل بروز این آسیب در سطح جامعه راهکارهای مقابله و پیشگیری از این پدیده مذموم را شناسایی و عملیاتی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضاییه همچنین از راه اندازی دومین سامانه پیشگیری و کاهش طلاق بعد از استان خراستان رضوی در استان ایلام با هدف کاهش طلاق و آسیب های ناشی از آن خبر داد.
الفت اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم معاونت اجتماعی ارجاع دعاوی خانواده به مراکز مشاوره به منظور جلوگیری از فروپاشی خانواده ها است.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری شوراهای پیشگیری از وقوع جرم افزود: درشورای پیشگیری با کمک مدیران سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از رویکرد بخشی نگری و فعالیت جزیره ای جلوگیری شده و نقاط ضعفبه نقاط قوت تبدیل می شود.
الفت با بیان اینکه با توجه به شرایط استان که بافت قبیله‌ای دارد یک جرم یا آسیب اجتماعی می‌تواند به سرعت گسترش پیدا کند بر لزوم توجه ویژه به امر پیشگیری از وقوع جرم در این استان تاکید کرد.
وی افزود: با توجه به مرزی بودن استان ایلام لزوم اجرای برنامه‌های پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در استان یک ضرورت است و همچنین مدیران دستگاه های مختلف براهمیت پیشگیری از وقوع جرم به روشنی واقف باشند و از پتانسیل و اعتبارات خود برای کاهش معضل های اجتماعی بهره گیری کنند.
این نشست با حضور مدیران کل معاونت اجتماعی و مسئولان قضایی در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام برگزار شد.
خبرنگار: زهرا موسوی **انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
۷۱۷۲/۶۰۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 680 بازدید

بازدید دیروز: 1038 بازدید

بازدید کل : 2188574 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر