سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶
 |  21/ شهریور/ 1396 - 10:54
  |   نظرات: بدون نظر
61 بازدید بازدید

از مهمترین راهبردهای سازمان بسیج حقوقدانان، تلاش برای تحقق عدالت است


رییس سازمان بسیج حقوقدانان:

از مهمترین راهبردهای سازمان بسیج حقوقدانان، تلاش برای تحقق عدالت است

رییس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: یکی از مهمترین راهبردهای این سازمان، تلاش در عرصه تحقق عدالت و رضایت‌مندی مردم است.

به گزارش ایسنا، مهدی بهرامیان در مراسم دوره مقدماتی تربیت حقوقدانان طراز انقلاب اسلامی در قم، گفت: تشکیل دولت اسلامی از جمله ضرورتهای شکل‌گیری تمدن اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: تعریف نقش دانش حقوق عمومی در ساختارسازی مطلوب و اندیشیدن به عرصه حقوق و سبک زندگی، تعریف محتوا و ادبیات این دانش با به‌کارگیری نگاه انقلابی، مرور آثار و میراث اسلامی به منظو رهیافت‌های لازم و مسایل حقوق عمومی، لزوم توجه دو چندان به مسایل انسان‌شناسی و خداشناسی و فلسفه اسلامی و حقوق اسلامی و اصل ولایت فقیه از جمله ضروریات این امر است.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان بیان کرد: از جمله فعالیت‏های مهمی که باید در این عرصه انجام شود، تلاش در جهت طراحی حقوق اسلام مبتنی بر فقه و علوم انسانی با رویکرد علوم اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب است. از دیگر سوی، بسترسازی و فرهنگ سازی در جهت تحقق و گسترش عدالت در راستای آزادی‏های مشروع و صیانت از ارزشهای نظام و جلوگیری از انحرافات در چارچوب فقه جواهری از مسایل مهم این سازمان است.

وی گفت: دانش حقوق دارای سابقه طولانی در نظام دانشگاهی است، ولی مدرک گرایی نیز باعث شده دانشجویان از قدرت استنباط لازم برخوردار نبوده و مهارت کافی برای استفاده از دانش خود نداشته و یا تحت تاثیر حقوق غربی بوده و با فقه اسلامی آشنایی کافی نداشته لاشند که به همین دلیل رویکرد کارکرد گرایانه‌ای به حقوق و فقه دارند.

بهرامیان بیان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‏‌های این سازمان، تلاش در جهت کم کردن آسیب های این رشته است؛ سازمان بسیج حقوقدانان نقش بسترسازی و تسهیل کننده برای این رشته و رشته‌های دیگر دارد.

وی گفت: یکی از مهمترین راهبردهای این سازمان، تلاش در عرصه تحقق عدالت و رضایت‌مندی مردم است؛ به طوری که مردم شیرینی و حلاوت نظام اسلامی مبتنی بر عدالت و قانون‌مداری را حس کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان تصریح کرد: برگزاری طرح حقوقدان طراز اسلامی با اجرای طرحهایی چون آموزش همگانی حقوق در طرح هر مسجد یک حقوقدان (صدای مشاور)، تشکیل هیئت اندیشه ورز، مشاوران حقوقی در نماز جمعه ها و دادگستری‌ها، تشکیل دبیرخانه دائمی آسیب‌شناسی حقوقی بانکی و مالی از جمله طرحهای کلان این سازمان بوده است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 419 بازدید

بازدید دیروز: 865 بازدید

بازدید کل : 2192007 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر