پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۷
 |  27/ دی/ 1399 - 11:43
  |   نظرات: بدون نظر
123 بازدید بازدید

سند تحول قضایی برای مردم نوشته شد


اسماعیلی در برنامه نگاه یک:

سند تحول قضایی برای مردم نوشته شد

سخنگوی قوه قضاییه در برنامه نگاه یک توضیحاتی را پیرامون سند تحول قضایی ارایه داد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در برنامه «نگاه یک» سیما ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه (س) درباره سند تحول قضایی گفت: در این سند تمام نقاط مثبت دوره ۴۰ ساله قوه قضاییه توسط کارشناسان دیده شد. چالش‌ها و عوامل چالش‌ها  شناسایی شد و راهکارهای دقیق شناسایی و زمان بندی شد.

وی تاکید کرد: این سند برای مردم نوشته شد.سندی مردم محور بود.

وی افزود: سند تحول قضایی اولین سند راهبردی است که ذیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح شده است. سندی است که نسخه اولیه آن خدمت رهبری ارسال شد و با گذشت یک سال و نیم از مسئولیت رئیس جدید قوه قضائیه، نسخه جدید هم تقدیم شد و این سند مورد تایید رهبر انقلاب قرار گرفت و هم در ابلاغ انتصاب و هم در هفته قوه قضائیه رهبری معظم انقلاب علاوه بر توصیه‌هایی که داشتند که باید زمان بندی داشته باشد، امر فرمودند که باید منتشر و در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که قانون‌های انباشته بسیار داریم و شاهد هستیم که اهداف آن کاملاً محقق نمی‌شود، ضمانت اجرایی سند تحول قضایی چیست و چه زمانی کامل اجرا می‌شود؟ گفت: ستادی را به عنوان ستاد راهبردی سند پیش بینی کردیم که مسئول این ستاد رئیس قوه قضائیه است و کار به دیگران محول نمی‌شود. برای همه بخش‌ها وظایفی تعیین شده است. در دو هفته پیش اولین جلسه ستاد راهبردی سند تحول برگزار شده و امروز زمان بندی شد که شنبه هفته آینده دومین جلسه هم برگزار شود.  مقرر شده است که هر دو هفته یکبار در محضر رئیس قوه قضائیه این جلسات تشکیل شود.

ادامه دارد…



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601395 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر