پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
 |  12/ آذر/ 1399 - 2:21
  |   نظرات: بدون نظر
107 بازدید بازدید

ورود سازمان بازرسی به موضوع سرقت لوله‌های نفتی به ارزش ۱۷۶ میلیارد ریال


ورود سازمان بازرسی به موضوع سرقت لوله‌های نفتی به ارزش ۱۷۶ میلیارد ریال

بازرسی ‌کل استان کهکیلویه و بویراحمد به موضوع سرقت لوله­‌های نفتی در منطقه گوره شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به ارزش ۱۷۶ میلیارد ریال ورود کرده است و بررسی‌ها حاکی از محرز بودن سهل‌انگاری عوامل حراستی و بازرسی خطوط لوله است.

به گزارش ایسنا به نقل از بازرسی‌کل استان کهکیلویه و بویراحمد، موضوع سرقت لوله­‌های نفتی در منطقه گوره شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به صورت پرونده بازرسی موردی در دستور کار گروه نفت و گاز بازرسی‌کل استان قرار گرفت.

با انجام تحقیقات و همچنین گزارش‌ها و تخمین‌های اولیه مراجع مختلف منجمله حراست شرکت مشخص شد مقدار ۵۴۰۰ متر (معادل ۴/۵ کیلومتر) لوله انتقال نفت سبک به همراه تکیه‌گاه‌­ها (ساپورت)، در ناحیه(۵) صنعتی (منطقه گوره) شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به ارزش بیش از ۱۷۶ میلیارد ریال به سرقت رفته است.

طبق بررسی میدانی انجام شده سارق یا سارقین ۴/۵ کیلومتر از این خط لوله را از منطقه دره مرگ به سمت گوره اقدام به تخریب و سرقت لوله کرده‌اند. از طرفی تکیه­‌گاه‌های خطوط لوله مجاور خط لوله مذکور نیز که تعداد آنها بیش از ۵۰۰ عدد برآورد می‌شود، مورد سرقت قرار گرفته است. به همین منظور هیأت بازرسی در جهت بررسی موضوع فوق‌الذکر در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران مستقر شد.

طبق بررسی­‌های انجام گرفته اولیه، از ۲۶ نفر در واحدهای اداره حراست، عملیات و بازرسی خطوط لوله آن شرکت اخذ توضیح صورت گرفت. بررسی مستندات و تجزیه تحلیل نقشه­‌های توپوگرافی، هوایی و نقشه­‌های ترسیمی اداره‌­کل حراست مصوب وزارت نفت توسط هیأت بازرسی، حاکی از محرز بودن سهل‌انگاری عوامل حراستی و بازرسی خطوط لوله است.

ضمنا هماهنگی‌های لازم با دادستان مرکز استان و دادستان گچساران صورت گرفته است و آنچه از طریق این بازرسی پیگیری می‌شود، سهل‌انگاری و تبانی‌های انجام گرفته توسط مسئولین حراستی و فنی شرکت نفت است.

بازرسی کل استان کهکیلویه و بویراحمد امید دارد با تحقیقات قضایی، سارقین نیز شناسایی شوند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 529 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600569 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر