جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۳
 |  2/ مهر/ 1399 - 11:35
  |   نظرات: بدون نظر
93 بازدید بازدید

پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی می‌تواند یاری رسان دستگاه قضایی باشد


رییس قوه قضاییه:

پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی می‌تواند یاری رسان دستگاه قضایی باشد

رییس قوه قضاییه گفت: افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی می‌تواند یاری رسان دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و سازمان زندان‌ها باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه سید ابراهیم رییسی در آیین افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه امام (ره) در دوران دفاع مقدس امور را به نیروهای مبتکر و خلاق جوان واگذار کرد و این جوانان با وجود همه کمبودها و تنگناها، اقدامات نوینی را در عرصه جنگ رقم زدند، گفت: امروز نیز باید از ظرفیت علمی عظیم نیروی جوان و شرکت‌های دانش بنیان برای پیشبرد امور و رفع مشکلات بهره گرفت.

رییس قوه قضاییه، با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند مسایل حقوقی و قضایی خود را از طریق دفتری که در زیرمجموعه دستگاه قضایی تاسیس شده، پیگیری کنند، ادامه داد: از سویی دیگر این شرکت‌ها ظرفیت‌های خود را در ۴۰۰ موضوع شناسایی شده به بخش‌های مختلف قضایی ارائه می‌دهند تا دسترسی به عدالت برای مردم تسهیل و تسریع شود و شفافیت دستگاه قضایی نیز افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی می‌تواند یاری رسان دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و سازمان زندان‌ها باشد.

رییس قوه قضاییه، پابند الکترونیک را یکی از نمونه‌های موفق اقدام دانش بنیان نهادینه و بومی شده در کشور عنوان کرد که بسیاری از امور مربوط به زندانیان را تسهیل کرده است.

رییسی با بیان اینکه باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های قانونی، مالی و حقوقی و قضایی شود، گفت: موضوع اعتبارسنجی شرکت‌ها و جلوگیری از تاسیس شرکت‌های صوری که مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کنند امری بسیار ضروری است که این مهم با افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی تحقق بیشتری می‌یابد.

دولت الکترونیک، موضوع دیگری بود که آیت الله رییسی در اظهارات بر تحقق آن تاکید کرد.

رییس قوه قضاییه گفت: برای تحقق کامل دولت الکترونیک، بخش‌های مختلف کشور باید از امساک اطلاعاتی پرهیز کنند و با رعایت اصول و ضوابط امنیتی اطلاعات خود را با سایر بخش‌ها لینک نمایند.

وی با بیان اینکه تشکیل دولت الکترونیک آنطور که انتظار بود محقق نشده است، ادامه داد: تشکیل دولت الکترونیک در زمینه جلوگیری از طولانی شدن دادرسی‌ها بسیار موثر است، چراکه مکاتبات و استعلاماتی که میان مراجع قضایی و بخش‌های مختلف در زمینه رسیدگی به یک پرونده صورت می‌گیرد بعضا دادرسی‌ها را طولانی می‌کند.

ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضاییه، نیز در آیین افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی گفت: پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی با هدف رفع مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های این شرکت‌ها در بخش‌های مختلف قضایی راه اندازی شده است.
معاونراهبردی قوه قضاییه تاکید کرد: حفاظت از مالکیت معنوی شرکت‌های دانش بنیان، نظام ارزشگذاری و اعتبارسنجی این شرکت ها، رفع موانع در ثبت آن‌ها و داوری میان شرکت‌های دانش بنیان در صورت بروز اختلاف مابین آن‌ها با استقرار واحد تخصصی از شورای حل اختلاف از عمده ماموریت‌های پردیس نوآوری حقوقی و قضایی است.

در جریان افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی، با حضور آیت الله رییسی تفاهم نامه همکاری میان معاونت راهبردی قوه قضاییه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق و نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های استارتاپی و استفاده از خدمات آن‌ها در بخش‌های مختلف قضایی منعقد شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 377 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601765 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر