جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲
 |  25/ شهریور/ 1399 - 6:17
  |   نظرات: بدون نظر
95 بازدید بازدید

حشمتی: مرتکب جرم سیاسی باید حتما انگیزه اصلاح امور را داشته باشد


حشمتی: مرتکب جرم سیاسی باید حتما انگیزه اصلاح امور را داشته باشد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مطابق قانون، مرتکب جرم سیاسی باید حتماً انگیزه اصلاح امور را داشته باشد؛ اگر ضدیت و مقابله با نظام داشته باشد از جرگه جرائم سیاسی خارج می‌شود.

به گزارشایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، محمدجواد حشمتی مهذب رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به موضوع جرائم سیاسی اظهار کرد: آیت‌الله رییسی از زمان پذیرش مسئولیت ریاست قوه قضاییه، تاکید فراوان و مستمری بر فعال شدن دادگاه‌های سیاسی داشته است.

وی تصریح کرد: تفاوت مجرم سیاسی در نحوه رسیدگی به جرائم این افراد است؛ مجرمان سیاسی از امتیازاتی برخوردارند از جمله رسیدگی به جرائم با حضور هیات منصفه، برخوردار بودن وکیل در تمام مراحل رسیدگی، همچنین دادگاه‌های این افراد علنی برگزار می‌شوند و امتیازهایی در نگهداری افراد بازداشت شده به واسطه جرم سیاسی، وجود دارد.

حشمتی بیان کرد: ترکیب هیات منصفه در دادگاه‌های رسیدگی به جرائم سیاسی، تلفیقی از بخش‌ها و افراد مختلف است.

رییس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: قانون جرم سیاسی از اواخر سال ۹۵ تصویب و ابلاغ شده و تشخیص جرم سیاسی در پرونده‌ها با قاضی رسیدگی‌کننده است.

حشمتی تاکید کرد: مطابق قانون، مرتکب جرم سیاسی باید حتماً انگیزه اصلاح امور را داشته باشد؛ اگر ضدیت و مقابله با نظام داشته باشد از جرگه جرائم سیاسی خارج می‌شود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1340 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602728 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر