سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷
 |  25/ شهریور/ 1399 - 5:13
  |   نظرات: بدون نظر
85 بازدید بازدید

۹۷ درصد مصوبه ستاد کرونا در مورد اجاره‌ها اجرا شده است


رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور:

۹۷ درصد مصوبه ستاد کرونا در مورد اجاره‌ها اجرا شده است

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: ۹۷ درصد مصوبه ستاد کرونا در رابطه با موجر و مستاجر دقیقا اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مطلب اول مساله اجاره بها و تخلیه منازل مسکونی در شرایط کرونایی است که مستحضرید صدور دستور تخلیه اماکن مسکونی در جایی است که قرارداد بین دو نفر موجر و مستاجر خاتمه یافته مستاجر بلند نشود که رسیدگی به این مساله با شورای حل اختلاف است.

وی افزود: در شرایط فعلی این افراد به شورای حل اختلاف مراجعه می‌کنند و شورا هم به این مسائل رسیدگی می‌کند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: رسیدگی به این موارد به سرعت انجام می‌شود و گاهی سه روزه حکم صادر می‌شود که موجران می‌توانند به خانه خود دست پیدا کنند.

صادقی تصریح کرد: در مصوبه ستاد کرونا توضیحاتی داده شده و خواسته شده که در موارد عمومی از قشر آسیب پذیر حمایت شود تا مردم دچار عسر و حرج نشوند و بر این اساس اجاره‌ها تا پایان شرایط کرونا تمدید شوند.

وی با بیان اینکه وجه دیگر مصوبه میزان سقف افزایش اجاره بها در شهرهای مختلف است، خاطر نشان کرد: مصوبه چهار استثناء دارد که یکی این است که اگر این املاک مورد خرید و فروش قرار گیرند و ملک پیش از مصوبه فروخته شده باشد مستاجر ۲ ماه فرصت تخلیه خواهد داشت.

وی افزود: در شرایط تابستان شرایط ویزه‌تری وجود دارد و نقل و انتقال در این شرایط بیشتر صورت می‌گیرد و بنابراین شوراهای حل اختلاف با حجم پرونده بیشتری مواجه هستند.

وی در تشریح آمار یک و نیم ماهه گذشته شوراها گفت: حدود ۱۳ هزار درخواست به شوراهای حل اختلاف کشور سراسر کسور رسیده است که همکاران ما ۹۷ درصد موارد را قطعا طبق مصوبه عمل کردند و تنها ۳۴۵ مورد خطا بوده و کمتر از ۳ درصد یا اطلاع نداشتند و یا به اشتباه تخلیه صورت گرفته است.

صادقی با بیان اینکه مقدار تخلیه‌ها مصداق تبصره ۱، ۲ و ۳ مصوبه بوده است، بیان کرد: حدود ۳۶ مورد بر اساس تبصره یکم تخلیه داشتیم که حدود ۲ درصد بوده است. ۱۸۷۲ مورد بر اساس تبصره دوم یعنی عدم اتمام تعهدات مستاجر بوده که ۱۵ درصد را شامل می‌شود.

وی افزود: همچنین در مورد تبصره سوم که افزایش اجاره بها را نپذیرفته باشند ۶۸۷ مورد بوده که حدود ۵ درصد بوده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور خاطرنشان کرد: به طور کلی موارد تخلیه ۳۱۴۱ مورد بوده که ۲۶ درصد موارد را شکل می‌دهد و ۴ درصد با توافق کردند یا درخواست تخلیه اجابت نشده و در واقع ۹۷ درصد مصوبه دقیقا اجرا شده است.

ادامه دارد



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 542 بازدید

بازدید دیروز: 1067 بازدید

بازدید کل : 1618156 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر