جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹
 |  16/ مرداد/ 1399 - 7:05
  |   نظرات: بدون نظر
123 بازدید بازدید

اجرا نشدن برخی پرونده های تخریب در شهرداری کرج از ۲۰ سال گذشته تاکنون


رئیس کل دادگستری البرز اعلام کرد

اجرا نشدن برخی پرونده های تخریب در شهرداری کرج از ۲۰ سال گذشته تاکنون

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری البرز از وجود ۱۰ هزار پرونده تخریب در شهرداری کرج خبر داد و گفت: حکم تخریب برخی از این پرونده ها از ۲۰ سال گذشته تاکنون اجرایی نشده است و این موضوع قطعا به ضرر شهر و شهروندان می‌شود.

حسین فاضلی هریکندی روز پنجشنبه ۱۶ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه  که در محل دادگستری استان البرز برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران ناظر دستگاه‌های اجرایی هستند. مسئولان باید پذیرای نقد منصفانه باشند و خبرنگاران را چشم بینا و گوش شنوای مردم بدانند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه به عملکرد قوه قضائیه البرز اشاره کرد و گفت: دوره جدید قوه قضائیه دوره تحول است، در البرز این تحول با نگاه استانی و در قالب شورای تحول قضایی در هشت محور اقتصادی، فرهنگی، کاهش اطاله دادرسی، تحول در شاخص های اداری، تحول سامانه ها، تکریم و صیانت، ساماندهی اجرای احکام و ساماندهی پرونده های مسن و پرونده های ملی تدوین شده است.

وی افزود: برنامه هایی که در دادگستری البرز پیگیری می شود غالبا در این محورها اجرا و برنامه های جدید نیز بعد از تایید شورای تحول به این چارچوب اضافه می‌شود.

این مسئول تشکیل اولین دوره کارآموزی قضایی، تغییر ۵۰ درصد قضات شهرستان ها  و ۱۴ انتساب جدید، تکمیل و راه اندازی ساختمان دادگستری کل را از جمله اقدامات دادگستری البرز در یک سال اخیر دانست و گفت: همچنین طی سال گذشته به ۷۵ درصد از ۴۰ هزار پرونده معوق و مسن رسیدگی شده است.

فاضلی هریکندی همچنین به ساخت مجتمع های قضایی جدید در مناطق مختلف به منظور تسهیل خدمات قضایی اشاره کرد و گفت: با احداث این مجتمع های قضایی مردم دسترسی آسانتری خواهند داشت و به کار مراجعه کنندگان زودتر رسیدگی خواهد شد.

وی در ادامه به فعالیت نهادهای شبه قضایی البرز اشاره کرد و گفت: در استان ۲۸ نهاد شبه قضایی داریم که در کمسیون های مختلف از جمله کمسیون ماده ۱۰۰ فعالیت میکنند. قوه قضاییه برای ساماندهی حضور قضات در این کمسیون ها معیارهایی تعیین کرده تا آنها با رعایت این معیارها بتوانند حضور موثرتری در کمسیون های مختلف داشته باشند.

وی از وجود ۱۰ هزار پرونده تخریب در شهرداری کرج خبر داد و گفت: حکم تخریب برخی از این پرونده ها از ۲۰ سال گذشته تاکنون اجرایی نشده است و این موضوع قطعا به ضرر شهر و شهروندان می‌شود.

رئیس کل دادگستری البرز در ادامه به فعالیت قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اشاره کرد کرد و افزود: متاسفانه در البرز شاهد تغییر کاربری زمین و وجود چاه های غیر مجاز به صورت گسترده هستیم. هرکدام از این حوزه ها از قبیل تغییر کاربری زمین متولی اجرایی خود را دارند اما به دلیل افزایش بی رویه این موارد قوه قضاییه برای احیای حقوق عامه به عنوان نهاد  ناظر ورود کرده و حقوق عامه را طلب میکند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه قضایی ساوجبلاغ و چهارباغ ۲۵ هزار ویلای غیرمجاز در زمین های زراعی و باغی ساخته شده است، گفت: برای مقابله با این ساخت و سازها قرارگاهی تاسیس کردیم و از ابتدای سال تاکنون توانستیم ۱۲۱۴ هکتار اراضی تغییر کاربری را رفع تصرف کردیم و در این حوزه از حوزه نظارتی خارج شده و مطالبه مردمی و عمومی را دستور کار خود قرار دادیم.

وی با اشاره به وجود ۸۴۸۶ حلقه چاه غیر مجاز در البرز گفت: بهترین راه مقابله با این جرائم پیشگیری است لذا دستگاه های متولی را مکلف کردیم که با دقت عمل بیشتری در این حوزه فعالیت کنند.

این مسئول در پایان به وجود ۵۸۲ هزار پرونده در دادگستری البرز و ۱۰۳ هزار پرونده در شوراهای اختلاف استان اشاره کرد و گفت: از این تعدادبه ۵۸۴ هزار پرونده رسیدگی و یک هزارو ۸۵۳ پرونده مسن هم مختومه شده است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 485 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1612950 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر