پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۳
 |  14/ مرداد/ 1399 - 6:27
  |   نظرات: بدون نظر
44 بازدید بازدید

گزارش پژوهشی «بودجه خوب، قوه قضائیه کارآمدتر» منتشر شد


از سوی پژوهشگاه قوه قضائیه

گزارش پژوهشی «بودجه خوب، قوه قضائیه کارآمدتر» منتشر شد

گزارش پژوهشی « بودجه خوب، قوه قضائیه کارآمدتر؛ بودجه ریزی مدرن برای قوه قضائیه» از سوی پژوهشکده مطالعات پایه پژوهشگاه قوه قضائیه منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه قوه‌قضاییه، این گزارش پژوهشی که در قالب مطالعه تطبیقی است، توسط خانم‌ها فائزه عامری و عطیه جبرانی پژوهشگران پژوهشگاه قوه قضاییه انجام شده است.

این گزارش حاوی اطلاعات و دستورالعمل‌هایی کاربردی برای مأموران دولت، کارمندان قوه‌قضاییه و مدیران و مشاوران مالی – حقوقی است که به بررسی پروژه اصلاحات قضایی در کشورهای در حال توسعه می‌پردازند.

گزارش مزبور بر رویه‌های موفقی متمرکز است که سه کشور بریتانیا، فرانسه و نیوزلند در تدوین و اجرای بودجه قوه‌قضاییه و به طور خاص اداره دادگاه‌ها بکار گرفته‌اند.

بر پایه تجارب این کشورها نویسند بر این باور است که می‌توان از این تجارب برای کشورهای کمتر توسعه یافته که در آغاز راه اصلاحات قضایی هستند، نیز بهره گرفت.

نویسنده با بررسی اینکه چگونه بودجه‌ریزی در قوه‌قضاییه می‌تواند با به کارگیری فنون مدیریتی تقریبا پیچیده‌تر بهبود یابد، به این نتیجه رسیده است که رشد تقاضای هزینه در قوه‌قضاییه، به ویژه گردش پرونده در دادگاه‌ها با فرآیند تدوین بودجه ارتباط دارد.

هدف این گزارش آن است که نشان دهد چگونه برخی رویه‌های جدیدتر و نوآورانه در بخش عمومی می‌تواند اجرای برنامه‌های بودجه‌ای را بهبود بخشد. به عبارتی هدف گزارش حاضر آن است که نشان دهد چگونه برخی رویه‌های جدیدتر و نوآورانه در بخش بودجه عمومی می‌تواند اجرای برنامه‌های بودجه‌ای را بهبود بخشد.

انتهای پیام 



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1065 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601105 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر