پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۸
 |  23/ تیر/ 1399 - 2:26
  |   نظرات: بدون نظر
31 بازدید بازدید

اصلاح قوانین موجب رشد و جهش تولید می شود


رئیس دیوان عدالت اداری:

اصلاح قوانین موجب رشد و جهش تولید می شود

رئیس دیوان عدالت اداری آسیب شناسی قوانینی که مانع رشد و جهش تولید می شود را مهم خواند و گفت: یکی از مهمترین راه های کمک به جهش تولید، اصلاح قوانین بانکی، مالیاتی و زدودن قوانین مانع تراش است.

به گزارش ایسنا به نقل از دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی، در نشست جهش تولید در رویه قضایی دیوان عدالت اداری، به الزامات تحقق این شعار در دیوان اشاره کرد و گفت: وظایفی که دیوان در راستای تحقق این شعار برعهده دارد را به بهترین نحو انجام می دهیم و با به کارگیری سرمایه‌ها و ظرفیت‌های داخلی دیوان از چرخه تولید حمایت می کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه دشمن با تمام قوا درصدد ضربه زدن به توان اقتصاد و صنعت است، گفت:  شناسایی مشکلات و چالش های این بخش و حمایت از تولید داخل در سال جهش تولید یک ضرورت برای مقابله با دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی به پرونده‌هایی که با شکایت تولیدکنندگان در دیوان تشکیل می شود، اشاره کرد و گفت: قاضی رسیدگی کننده باید با این موضوعات با هوشمندی برخورد کند و در صورت درخواست دستور موقت، اگر به روند و جهش تولید لطمه وارد می‌کند از صدور این دستور خودداری کنند و یا اگر عکس این موضوع صادق بود به جهت حمایت از چرخه تولید روند رسیدگی تسریع شود.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در دیوان عدالت اداری که به نوعی تولید می باشد و باید از آن حمایت کرد، صدور پروانه های ساختمانی است که منجر به تولید مسکن می شود که در نتیجه افزایش ساخت مسکن موجب کاهش قیمت مسکن و در نهایت به کاهش تورم کمک بسزایی دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان آسیب شناسی قوانینی که مانع رشد و جهش تولید می شود را مهم خواند و افزود: یکی از مهمترین راه های کمک به جهش تولید اصلاح قوانین بانکی، مالیاتی و زدودن قوانین مانع تراش است و این قوانین باید شناسایی شود و معاونت های دیوان عدالت اداری هر کدام به صورت تخصصی می توانند در این راستا کمک شایانی داشته باشند.

 این نشست به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید مفتح دیوان عدالت اداری و با حضور معاونان، مدیران و کارکنان قضایی و اداری در سالن هیات عمومی دیوان عدالت اداری برگزار شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1018 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601058 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر