پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱
 |  11/ تیر/ 1399 - 11:12
  |   نظرات: بدون نظر
29 بازدید بازدید

توضیحات پلیس در مورد پیگرد ۳۶ نفری که در ترور سپهبد سلیمانی دست داشتند


توضیحات پلیس در مورد پیگرد ۳۶ نفری که در ترور سپهبد سلیمانی دست داشتند

فرمانده پلیس بین الملل ناجا با اشاره به جنایت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی گفت: زمانی که جنایت تروریستی رخ می‌دهد افراد مرتبط با آن جنایت که در خارج از کشور حضور دارند برای تحت تعقیب قرار دادن آنها از پتانسیل و ظرفیت پلیس بین الملل استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار هادی شیرزاد در این باره افزود: بر همین اساس دادستان تهران، دستور تحت تعقیب قرار دادن بین المللی و صدور اعلان قرمز عاملان و آمران این جنایت تروریستی را صادر و به پلیس بین الملل ابلاغ کرد.

فرمانده پلیس بین الملل ناجا افزود: پلیس با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده توسط مقام قضایی و به استناد دستورالعمل‌ها و قوانین سازمان اینترپل درخواست تحت تعقیب قرار دادن ۳۶ متهم این جنایت تروریستی را در دستور کار پلیس بین الملل ناجا  قرار داد.
این مقام انتظامی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که صدور اعلان قرمز برای عاملان و آمران جنایت تروریستی به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی محقق شود.

علی القاصی مهر، در جلسه هفتگی شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

بنا بر گزارش مرکز رسانه‌ قوه‌ قضائیه، دادستان تهران عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و افزود: در رأس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 629 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600669 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر