جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵
 |  11/ تیر/ 1399 - 11:34
  |   نظرات: بدون نظر
21 بازدید بازدید

تفاهم نامه همکاری حقوق شهروندی ایرانیان خارج از کشور امضا شد


تفاهم نامه همکاری حقوق شهروندی ایرانیان خارج از کشور امضا شد

تفاهم نامه همکاری اداره کل حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی وزارت دادگستری با مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور امضا شد.

به گزارش ایسنا، وزارت دادگستری اعلام کرد:

روز یکشنبه  تفاهم نامه همکاری میان اداره کل حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی وزارت دادگستری و مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور منعقد شد.

این تفاهم نامه به امضای بزرگ نیا مدیرکل حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی وزارت دادگستری و حلاج زاده رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور رسید.

نظر به ضرورت تقویت کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله رعایت حقوق شهروندی و با عنایت به ظرفیت برجسته قانون اساسی برای پیشبرد حقوق ملت و با اذعان به اینکه تامین و صیانت از حقوق شهروندان مستلزم تلاش های متنوع از سوی اقشار مختلف جامعه منجمله نهادهای غیردولتی و تلاشگران جامعه مدنی و عمومی دستگاه حاکمیتی است؛ به منظور بسط و توسعه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی برای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های طرفین به ویژه در زمینه ارائه خدمات حقوق شهروندی به ایرانیان خارج از کشور، این تفاهم نامه تدوین و منعقد شد.

از مفاد این تفاهم نامه می توان به همکاری، مشارکت و مساعدت برای ترویج و ارتقاء بهره مندی ایرانیان خارج از کشور از حقوق شهروندی از طریق بهره مندی طرفین از ظرفیت های علمی، تجربی، پژوهشی، ارتباطات بین المللی و سایر ظرفیت های یکدیگر؛ همکاری و مشارکت طرفین در برگزاری سخنرانی، همایش، سمینار، میزگرد، کارگاه آموزشی، نشست هم اندیشی و اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت، به ویژه دوره های آموزش حقوق شهروندی؛ تهیه و ارائه پیشنهادات مشترک برای تدوین و تصویب طرح ها و لوایح قانونی یا اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با موضوعات حقوق شهروندان در جامعه اشاره کرد.

انتهای پیام 



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 659 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613124 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر