پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰
 |  11/ تیر/ 1399 - 1:05
  |   نظرات: بدون نظر
41 بازدید بازدید

بازدید رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه از مراکز زیست بوم فناوری و نوآوری ایران


بازدید رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه از مراکز زیست بوم فناوری و نوآوری ایران

 سید حجت‌الله علم‌الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه از کارخانه‌های نوآوری «آزادی» و ایستگاه نوآوری «شریف» به عنوان بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری ایران، بازدید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پژوهشگاه قوه قضائیه، شتاب‌دهنده‌های «دیجیکالا نکست»، «کارا»، «پلنت»، «هم‌آوا»، «واحدهای مستقر در ساختمان شهید سیلمانی»، شتابدهنده «پرسیژن»، «وایرتک» و موسسه نوآوری «رسانا» از جمله مراکز این دو پردیس نوآوری در حوزه‌های سلامت، تولید داور، بیوتکنولوژی و رسانه بودند که مورد بازدید علم‌الهدی قرار گرفت.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در این بازدید سه ساعته که به دعوت مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی انجام شد به گفت‌وگو با فعالان و مسئولان این شرکت‌های دانش بنیان پرداخت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها به ویژه چالش‌های حقوقی و قضایی قرار گرفت.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه این بازدید توضیحاتی درباره ویژگی های زیست بوم فناوری و نوآوری کشور ارائه کرد و گفت: کارخانه‌ نوآوری آزادی یکی از بازیگران زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان است که با استقرار شتاب‌دهنده‌های تخصصی در خود، مسیر تبدیل ایده به محصولی فناورانه را هموار می‌کند. در نهایت نیز تیم‌های نوپا با استقرار در این مکان به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل می‌شوند و برای کشور ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا برای توسعه پردیس‌های نوآوری، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش دارد تا نقش دولت را در مدیریت شتاب‌دهنده‌ها کم رنگ کرده و محوریت فعالیت‌ها با بخش خصوص باشد.

به گفته کرمی در سراسر کشور اماکن متروکه و قدیمی برای تغییر کاربری و تبدیل شدن به کارخانه‌های نوآوری در نظر گرفته شده‌ که می‌توان به انبار غله زاهدان و مرکز مخابراتی شیراز و تبدیل آنها به پردیس‌های علم و فناوری اشاره کرد.

حسین صابری قائم‌مقام پارک پردیس معاونت علمی نیز در این دیدار اظهار کرد: پارک پردیس معاونت علمی دارای پنج فاز مختلف است و هر فاز گنجایش خدمت رسانی به چهار هزار نفر را دارد.

محمودرضا کریمی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی پژوهشگاه قوه قضائیه، مهربان مدیر برنامه‌ریزی و ارزیابی پژوهشی و کوشا زاده مدیر گروه مدیریت قضایی پژوهشکده مطالعات پایه، دکتر علم‌الهدی را در این بازدید همراهی می‌کردند.

بر اساس این گزارش، کارخانه نوآوری آزادی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در محل سابق یک کارخانه الکترود سازی تاسیس شده است. این کارخانه که زمانی یک ساختمان نیمه مخروبه بود، در حال حاضر میزبان تعداد قابل توجهی شتاب‌دهنده است. استارتاپ‌های مستقر در این مرکز، ایده‌های خود را به محصولات و خدمات فناورانه تبدیل می‌کنند. سوله‌های دهگانه این کارخانه نوآوری، توسط شرکت‌های بخش خصوصی تبدیل به یک شتاب‌دهنده یا مرکز نوآوری شده است.

ایستگاه نوآوری شریف نیز در سال‌های اخیر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه یافته و هم اکنون با ۲۵۰ هکتار مساحت، بیش از ۵۰۰ شـرکت فناور، هفت شــتاب‌دهنده، پنج صندوق و شرکت سرمایه‌گذاری، سه مرکز نوآوری و ۲ فضای کار اشتراکی دارد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1160 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620564 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر