جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۱
 |  10/ تیر/ 1399 - 3:17
  |   نظرات: بدون نظر
28 بازدید بازدید

ارجاع حدود ۱۰۰ پرونده به مجتمع شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه از زمان تاسیس


مهدوی خبر داد

ارجاع حدود ۱۰۰ پرونده به مجتمع شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه از زمان تاسیس

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت: از آغاز فعالیت مجتمع شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه حدود ۱۰۰ فقره پرونده به آن ارجاع شده است.

غلامرضا مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با عملکرد مجتمع شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه که در مرداد ماه سال ۹۸ افتتاح شد، اظهار کرد: این شعبه از شورای حل اختلاف رسما افتتاح شده و افراد و شخصیت‌های فرهنگی اعم از هنرمندان و افراد رسانه‌ای در آنجا مشغول هستند.

وی افزود: در مجتمع شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه که مجتمع دادسرایی ما هست هم پرونده ارجاع می‌شود و همچنین افراد دیگر مانند خانواده‌های رسانه‌ای‌ها و هنرمندان همگی می‌توانند پرونده‌های خود را در این مجتمع، بدون اینکه پای آنها به مراجع قضایی باز شود، مطرح کنند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران در خصوص آمار و تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در این مجتمع گفت: این مجتمع در گذشته خیلی فعالیت نداشت، بنده نیز مدت کمی است که شوراهای حل اختلاف استان تهران را تحویل گرفته‌ام، ولی سعی کردیم  که فعالیت این مجتمع را بیشتر کنیم.

مهدوی در مورد تعدا پرونده‌ها بیان کرد: آنطور که شنیده‌ام شاید حدود ۱۰۰ فقره پرونده در این مدت به این مجتمع ارجاع شده که این تعداد هم تا حدودی حل و فصل شده و البته تعداد آن کم است.

وی خاطرنشان کرد: بنا را بر این داریم که این مجتمع‌ را فعال‌تر کنیم تا ان‌شاءالله پرونده‌های بیشتری به آن ارجاع شده و حل و فصل شود.

رئیس شورای حل اختلاف تهران در رابطه با بیشترین موضوعاتی که به مجتمع شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه ارجاع می‌شود، بیان کرد: موضوعات متفاوت است. چه بسا اینکه اختلافاتی که بین این عزیزان است و یا موضوعاتی بین اصحاب فرهنگ و رسانه با ارگان‌ها وجود دارد و مسایل بین خودشان و یا مسایل خانوادگی آنها باشد که سعی می‌شود آبروداری نیز شود.

مهدوی گفت: همچنین هرگونه مسائلی که این افراد از لحاظ رسانه داشته باشند می‌توانند مانند موضوعات مالی  می‌تواند در این مجتمع قابل طرح باشد.

به گزارش ایسنا، مجتمع شماره ۳۵ شورای حل اختلاف تهران (ویژه فرهنگ، هنر و رسانه) روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه و مظفری رییس شوراهای حل اختلاف کل کشور افتتاح شد.

غلامحسین اسماعیلی در مراسم افتتاح این مجتمع، اظهار کرد: به دلیل اینکه اخیرا با جامعه رسانه‌ای کشور به عنوان سخنگوی قوه قضاییه پیوندی ایجاد شده اگر برای من هم اتفاق افتاد من را هم به اعتبار رسانه‌ای کشور در شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه بیاورید.

وی با بیان اینکه در جمع پزشکی کشور گفتم امیدوارم روزی نان من و شما آجر شود، گفت: امیدواریم مردم از لحاظ سلامت پزشکی و حقوقی به گونه‌ای باشد که نیازشان به جامعه قضایی و پزشکی کشور مرتفع شود و مراجعه آنها به این دو جامعه به حداقل برسد.

سخنگوی دستگاه در خصوص برنامه‌های تحولی دستگاه قضا در خصوص رسانه‌ها اظهار کرد: در عناوین و برنامه‌های مختلفی که در سند تحول قوه قضائیه مورد عنایت ریاست دستگاه قضا است، توسعه ارتباطات قوه قضاییه با جامعه رسانه‌ای، هنری و فرهنگی کشور و گسترده‌تر از آن با جامعه نخبگان و فراتر از آن کل شهروندان است.
اسماعیلی افزود: ما عهده‌دار خدمت به مردم هستیم تا ارتباطات در حوزه‌های مختلف گسترش یابد و در این راه گام برمی‌داریم.

اسماعیلی گفت: در دوره تحول بنا داریم که نقدپذیری را تحمل کنیم، سعه صدر داشته باشیم و در برابر انتقادات و بی‌مهری‌ها تحمل داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما معتقد به حضور عناصر کارآمد در حوزه حل اختلاف رسانه‌ها هستیم و به دنبال این هستیم که شوراهای حل اختلاف به سمت حداکثری صلح و سازش بروند که تاسیس این مجتمع با همین رویکرد اتفاق افتاده است.

انتهای پیام  



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 677 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613142 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر