پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۳
 |  9/ تیر/ 1399 - 3:38
  |   نظرات: بدون نظر
26 بازدید بازدید

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم کلان ارزی برگزار شد


دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم کلان ارزی برگزار شد

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم کلان ارزی صبح امروز به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه قاضی مسعودی مقام ضمن تفهیم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری از وکیل متهم میرزایی خواست در جایگاه قرار گیرد و اظهارات خود را بیان کند.

وکیل متهم میرزایی بعد از قرار گرفتن در جایگاه گفت: نسبت دادن اتهام به موکل اینجانب مورد قبول نیست. موکل اقدامات خود را در چارچوب قانون انجام داده است. موکل اینجانب از اقدامات ارزی و ریالی اطلاعی نداشته است و با این ظن که همه چیز بر اساس قانون بوده اقدام کرده است. موکل من هیچ قصد و نیتی برای عمل مجرمانه نداشته است.

در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: متهم میرزایی می‌گوید من هیچ سهم و نقشی در صرافی پالاب نداشته‌ام؛ اما این موارد با امضای او بوده است. وی می‌گوید بنده به عنوان یک شخص غیر مطلع بوده‌ام درحالی که میرزایی سال‌ها در بانک مرکزی بوده است.

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی خطاب به متهم اسدبیگی گفت: آزادی شما برای پرداخت حقوق کارکنان است و حقوق کارکنان باید پرداخت شود.

نماینده دادستان گفت: در چند جلسه برای پرداخت حقوق با متهم اسد بیگی به صورت خصوصی صحبت کردم. ده میلیون یوآن او در توقیف است و این ارز ناشی از خرید و فروش ارز است. او به دادسرا فشار می‌آورد.

قاضی خطاب به اسدبیگی گفت: خود فروش ارز هم که جزو جرائم محسوب می‌شود.

نماینده دادستان خطاب به اسدبیگی گفت: شما منابع دیگری هم دارید و از آن می‌توانید حقوق را پرداخت کنید. تا شما را احضار می‌کنیم حقوق کارکنان را دو ماه عقب می‌اندازید. از وقتی که در اردیبهشت ماه دادگاه تشکیل شده است پرداخت حقوق را عقب انداخته‌اید و این کار را برای فشار به دادگاه انجام می‌دهید. این ده میلیون یوآن اسنادش وجود دارد و این پول ماحصل خرید و فروش ارز است. برای دادسرا امکان دادن مجوز برای این پول وجود ندارد، شما از منابعی که دارید پول را پرداخت کنید.

قاضی خطاب به متهم اسدبیگی گفت: از منابع دیگر پول کارکنان را پرداخت کنید.

در ادامه این جلسه دادگاه، بصیرانی دیگر متهم این پرونده در جایگاه قرار گرفت و ضمن رد اتهامات خود گفت: در دادگاه مطالب غیرصحیح به من نسبت داده شده است.

متهم بصیرانی گفت: حتی یک ریال از بانک در قالب وام خدمات نگرفته‌ام.

وی افزود: سئوال من این است کدام بانک از من شاکی است؟ در مورد اینکه می‌گویند جعل سربرگ دلتا شده است باید بگویم من نماینده شرکت دلتا هستم و جعلی در این باره ندیده‌ام.

متهم بصیرانی گفت: در چندین نوبت در بانک مرکزی در جلسات مطرح کردم که اقدامات‌تان در عملیات پولی و بانکی اشتباه است.

متهم بصیرانی در خصوص ارتباط با متهم اسدبیگی گفت: اسد بیگی با من مراوده‌ای نداشته در حالی که ادعا شده که مراوده داشته‌ایم.

وی با ارائه مدرکی افزود: این قرارداد با بانک مرکزی به صورت محرمانه است که من آن را بعدا خدمت شما قاضی ارائه خواهم داد. دو و نیم درصد پول نقد به کشور آورده‌ام که اسناد آن در بانک مرکزی وجود دارد.

متهم بصیرانی گفت: نرخ کارگزاری‌ها مشخص بوده است و بانک مرکزی آن را مشخص می‌کرده است. اگر ال سی تغییر داده‌ام آن را به من نشان بدهند.

ادامه دارد…



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1137 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601177 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر