جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۱
 |  13/ خرداد/ 1399 - 12:26
  |   نظرات: بدون نظر
48 بازدید بازدید

برخی با زد و بند اراضی دولتی را تصرف کرده و می‌فروشند


رییس کل دادگستری استان کرمان:

برخی با زد و بند اراضی دولتی را تصرف کرده و می‌فروشند

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در برخی موارد در بستر قانون و با زد و بندهایی، اراضی دولتی را تصرف کرده و آن را به تعدادی از افراد محروم می فروشند که موجب ایجاد معضل و مشکل می شود و اینها رنجی است که همه با آن رو به رو هستیم و بیش از همه دستگاه قضائی با آن مواجه است.

“یدالله موحد” امروز سه شنبه ۱۳ خردادماه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با اشاره به پرونده مطرح شده اراضی شهر منوجان از سوی راه و شهرسازی جنوب استان اظهار کرد: ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان منوجان به نام اشخاص حقیقی است و طرح دعوا علیه ۸۰۰ نفر مشکل ایجاد می کند و باید راهکار و پیشنهاد مشخصی در زمینه حل این مسئله ارائه شود.

وی ادامه داد: در برخی موارد در بستر قانون و با زد و بندهایی، اراضی دولتی را تصرف کرده و آن را به تعدادی از افراد محروم می فروشند که موجب ایجاد معضل و مشکل می شود و اینها رنجی است که همه با آن رو به رو هستیم و بیش از همه دستگاه قضائی با آن مواجه است.

موحد با اشاره به برخی موارد صدور حکم از سوی دادستانی و عدم اجرای آن اظهار کرد: موارد زیادی از احکام از سوی دادگستری صادر شده اما در دستگاه های اجرائی معطل مانده و به اجرا در نیامده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در بحث اراضی منوجان برای کمک به مردم باید از طریق ساز و کارهای دستگاه های اجرایی کار را دنبال کنیم تصریح کرد: برای حل این مسئله پرونده ای با محوریت اداره کل بازرسی و همکاری اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات تشکیل و گزارش دقیق به دادستان محل ارائه شود تا تعقیب کیفری صورت بگیرد.

موحد با اشاره به اینکه شعار شورای حفظ حقوق بیت المال، صیانت از اموال دولت است، گفت: باید از سوی راه و شهرسازی جنوب نسبت به کسانی که با تبانی اسناد اراضی را منتقل کرده اند، اقامه دعوا صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، “محمدمهدی روباری” معاون اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در تولید مسکن مشکلاتی داریم، گفت: بحث بازار خودرو و مسکن و افزایش قیمت ها تبدیل به مطالبات عمومی شده و از دستگاه های مسئول انتظار است با تولید بیشتر این وضعیت را کنترل کنیم، قیمت ها شکسته شده و مردم بتوانند استفاده کنند.

وی افزود: بازار مسکن و صنعت ساختمان ۱۰۰ درصد داخلی است و آنچه که در این زمینه مشکل است، اراضی مسکونی است و در بسیاری از شهرهای دارای متقاضی مسکن، زمین مسکونی نداریم یا زمین ها دارای معارض هستند.

گفتنی است: در این جلسه پرونده ۳۲ هکتار اراضی منوجان از سوی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان مطرح شد که اراضی دولتی بوده و افرادی با تصرف اراضی، آنها را به اشخاص حقیقی فروخته اند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 852 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602240 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر