پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۳
 |  7/ خرداد/ 1399 - 11:13
  |   نظرات: بدون نظر
41 بازدید بازدید

انتقال ۱۹ نفر از محکومان ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور


انتقال ۱۹ نفر از محکومان ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از انتقال ۱۹ محکوم ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، محمود عباسی افزود: این محکومان که دوران محکومیت خود را در زندان های جمهوری آذربایجان سپری می کردند امروز چهارشنبه هفتم خرداد ماه وارد شهرستان مرزی آستارا شدند.

وی گفت: با رایزنی های گسترده مقامات وزارت دادگستری و وزارت امورخارجه کشورمان زمینه انتقال این محکومان به کشور فراهم شده است.

عباسی با بیان اینکه علت محکومیت این افراد قاچاق مواد مخدر بوده است، گفت: در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان میان دو کشور، محکومان باید ادامه محکومیتشان را در زندان‌های کشور بگذرانند.

رئیس کمیته انتقال محکومان کشورمان با هشدار به هموطنانی که به کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا سفر می کنند گفت: در این کشورها قوانین و مقررات سختگیرانه ای در زمینه قاچاق مواد مخدر وجود دارد به گونه ای که حتی برای چند عدد قرص استامینوفن کدئین، آرامبخش و قرص های روانگردان مانند ترامادول، آمفتامین و … مجازات های سنگینی پیش بینی شده که رهایی از آن غیر قابل اجتناب است. هموطنان در سفر به کشورهای همسایه و سایر کشورها با علم و آگاهی از قوانین آن کشور به سفر بروند.

وی افزود: هموطنان در هنگام سفر مراقب باشند و در دام افراد سودجو و فرصت طلب گرفتار نشوند و از حمل هرگونه بسته، کیف و چمدان مربوط به اشخاص دیگر خودداری کنند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 81 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601469 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر