جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۱
 |  20/ فروردین/ 1399 - 10:42
  |   نظرات: بدون نظر
79 بازدید بازدید

افزایش نرخ رسیدگی در دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری


رییس کل دادگستری استان تهران خبر داد:

افزایش نرخ رسیدگی در دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: متوسط رشد رسیدگی به سایر پرونده‌های قضایی مطروحه در دوایر قضایی استان تهران افزایش قابل قبولی داشته که در سال جدید نیز این موضوع به صورت جدی‌تر پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، محمدجواد حشمتی مهذب با اشاره به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته اظهار کرد: با اهتمام جدی مدیران، قضات و کارکنان واحدهای قضایی، میزان کاهش موجودی پرونده‌ها رشد چشمگیری داشته، به نحوی که برای نخستین بار در سال‌های اخیر دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری یک به لحاظ رسیدگی‌های قضایی رتبه نخست کشوری را در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۸ کسب کردند.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران در بهمن ماه ۹۸ با رشد ۱۳۰% و با رسیدگی به تعداد ۱۲۷ پرونده نسبت به سال گذشته بیشترین تعداد پرونده قضایی را مختومه نموده‌اند.

وی همچنین افزود: محاکم کیفری یک نیز با رشد ۴۰۰% بیشترین تعداد رسیدگی‌ها را داشته‌اند و این موضوع بیانگر افزایش روند رسیدگی‌ها در سطح استان است.

وی با اشاره به برنامه‌های تحول در دست اجرا تصریح کرد: متوسط رشد رسیدگی به پرونده‌های قضایی مطروحه در سایر دوایر قضایی استان تهران نیز افزایش قابل قبولی داشته که با استفاده از ساز و کارها و تمهیدات اندیشیده شده در سال جدید این موضوع به صورت جدی‌تر پیگیری خواهد شد.
انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1690 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1603078 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر