سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۴۴
 |  30/ بهمن/ 1398 - 8:15
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر مقابله با "معامله قرن" تاکید کرد


در گفت‌وگو با رئیس انجمن آمبودزمان‌های کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر مقابله با "معامله قرن" تاکید کرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر اقدام واحد و منسجم کشورهای اسلامی در مقابل طرح آمریکایی– صهیونیستی معامله قرن تاکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن درویشیان در تماس تلفنی با شریف مالکوچ، رئیس انجمن آمبودزمان‌های کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران به‌ عنوان نائب رئیس و جمهوری اسلامی پاکستان به‌عنوان عضو هیأت مدیره این انجمن در کنار آمبودزمان ترکیه به‌ عنوان رئیس، دارای نقشی اساسی برای ارتقاء جایگاه این نهاد در مناسبات بین‌المللی هستند و همکاری هر چه بیشتر این سه کشور در ترسیم خط و مشی‏‌ها و اتخاذ استراتژی‏‌های مناسب برای انجام اقدامات کارآمد بین‏‌المللی در حوزه آمبودزمانی بسیار حائز اهمیت است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تقدیر از مواضع خوب آمبودزمان ترکیه در محکومیت طرح آمریکایی– صهیونیستی موسوم به معامله قرن گفت: این طرح نقض فاحش حقوق اساسی فلسطینیان است که با اجرای آن تنها ۱۵ درصد از سرزمین تاریخی فلسطین برای فلسطینیان باقی خواهد ماند.
وی افزود: این طرح صبغه‏‌ای استکباری و صهیونیستی دارد و همفکری و اقدام واحد و منسجم در مقابل این طرح امری ضروری است. جمهوری اسلامی ایران سالیان سال است که بر راه‌حل مسئله فلسطین تأکید دارد و آن راه همانی است که در نامه شما به آن اشاره‌ شده بود و آن تعیین سرنوشت فلسطین به دست خود فلسطینیان است. ما معتقدیم بایستی در فلسطین انتخابات سراسری برگزار شود و مردم فلسطین نظام مطلوب خود را انتخاب کنند.
حجت‌الاسلام درویشیان در رابطه با موضوع برگزاری اجلاس انجمن آمبودزمان‏‌های کشورهای عضو سازمان همکاری‏‌های اسلامی جهت محکوم‌کردن طرح معامله قرن بنا به پیشنهاد آمبودزمان جمهوری جیبوتی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور موافقت خود را با برگزاری این اجلاس اعلام می‏‌کند.
شریف مالکوچ ضمن اعلام نظر موافق خود با مواضع اعلامی حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان بر ضرورت انجام اقدامات مقتضی در مقابل طرح معامله قرن تأکید کرد و گفت: سال گذشته نیز مکاتبه‏‌ای با مسئولان کشورهای اسلامی داشتم و در آن نامه بر موضوع فلسطین و مسأله قدس تأکید نمودم و انعکاس‏‌های بسیار خوبی را از کشورهای اسلامی دریافت کردم.
در این تماس تلفنی دو طرف بر گسترش روابط آمبودزمانی در قالب جذب و عضویت تعداد بیشتر کشورهای اسلامی در انجمن آمبودزمان‏‌های کشورهای عضو سازمان همکاری‏‌های اسلامی تأکید کردند.
در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ (۳۱ ژانویه ۲۰۲۰) شریف مالکوچ، رئیس انجمن آمبودزمان‏‌های کشورهای عضو سازمان همکاری‏‌های اسلامی و آمبودزمان جمهوری ترکیه با ارسال پیامی مکتوب برای رئیس سازمان بازرسی کل کشور طرح آمریکایی– صهیونیستی موسوم به معامله قرن را محکوم کرد و خواستار توجه جهانی به این موضوع شده بود و با مخاطب قراردادن سازمان‏‌های حقوق بشری و آمبودزمان‏‌های سراسر جهان خواستار اتخاذ موضعی واحد در برابر این طرح شوم شده و تشکیل دولت مستقل و آزاد فلسطینی را به‌عنوان قسمت اصلی راه‌حل موضوع فلسطین قلمداد کرده بود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8876 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1490259 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر