شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۰
 |  26/ بهمن/ 1398 - 10:49
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

نماینده دادستان: ذوق هنری متهمان را تمجید می‌کنم


در جلسه دادگاه "داریوش امان کی " و ۴ متهم دیگر مطرح شد

نماینده دادستان: ذوق هنری متهمان را تمجید می‌کنم

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده "داریوش امان کی " و ۴ متهم دیگر به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی صبح امروز(شنبه) ۲۶ بهمن ماه در شعبه سوم دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، رسول قهرمانی نماینده دادستان گفت: جلسه قبل وکیل متهم داریوش امان اظهاراتی داشت مبنی براینکه من (نماینده دادستان) از محکومیت موکل وی خوشحال هستم اما مسأله این است که اگر ایشان از اجرای عدالت خوشحال نمی شود ما بسیار خوشحال می شویم. من هیچ گاه متهمان را تحقیر نکردم بلکه ذوق هنری آنها را تمجید می‌کنم؛ در مسیر اقدامات مجرمانه آنها وقتی می‌خواستند وثیقه خود را از ترهین بانک خارج کنند نامه ای تنظیم کردند که بیشتر شبیه نمایشنامه است؛ اگر این ذوق هنری نیست پس چیست.

نماینده دادستان اضافه کرد: آقای وکیل در اظهارات خود کیفرخواست را مغرضانه و کینه توزانه عنوان کردند در حالی که باید ابتدا اقدامات و اعمال موکلان خود را محاسبه کنند و بعد سخن بگویند.

قهرمانی با اشاره به مفهوم جرم اقتصادی اظهارکرد: وقتی کارشناس بانک ارائه تسهیلات به شرکت را پر ریسک اعلام می کند و تسهیلات بدون رعایت تشریفات اداری پرداخت می شود چطور می گویید که کیفرخواست مغرضانه تنظیم شده است.

وی ادامه داد: وکیل متهمان می گوید نماینده دادستان با بی اعتنایی مدارک و مستنداتی که در خلال دفاع متهم امان کی ارائه داده، توجه نکرده است اما واقعیت این است که برخی متهمان در دادگاه و در جایی که نماینده دادستان تمرکز بررسی ندارد مدارک می دهند و باید این مدارک در فرصت مناسب بررسی شود.

قهرمانی با اشاره به یکی از مستنداتی که داریوش امان ارائه داده بود، گفت: او نامه ای در خصوص ملک آبشار اصفهان ارائه داد؛ ملکی که قیمت ١٧ میلیارد تومانی را به قیمت ١۵٣ میلیارد تومان به بانک داده بودند. این ملک در زمان تهاتر فاقد کاربری و خارج از محدوده اعلام شده بود و آقایان مدعی بودند که برای مجموعه بانک ها ١٧٠ هکتار تراکم گرفتند در حالی که به استناد نظر کارشناس بانک اینطور نیست.

ادامه دارد…



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 615 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614368 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر